Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Apunta't al butlletí digital per rebre tota la informació del teu barri - Subscriu-te!

Canvis a "Vianantització de l'avinguda Cerdanyola "

Avatar: Maria Gonzalez Maria Gonzalez

Descripció (Català)

  • -
    • Descripció: reforma de l'avinguda Cerdanyola per fer-la més àmplia i accessible i doni cotinuïtat a l'actual eix de vianants del centre.
    • Estat: El projecte de la primera fase (del carrer Montserrat al pg. Torreblanca) està redactat i pendent de licitació i el projecte de la segona fase (fins a rambla del Celler) s'està redactant.
    • Previsió: la primera fase del projecte ja està en procés de contractació i es preveu que les obres comencin el primer semestre del 2019. La segona fase començarà tan bon punt acabin les obres de la primera.
    • Pressupost de licitació: 1.270.000 €

    Objectiu de l'actuació:

    La vianantització de l’avinguda Cerdanyola és un projecte transversal amb diferents objectius:

    • Reformar l’avinguda per fer-la més àmplia, més accessible, més moderna i més amable. Que fomenti l’ús de l’espai públic, l’activitat al carrer, la convivència i el comerç.
    • Renovar la xarxa de clavegueram i soterrar el cablejat aeri de llum i telèfon.
    • Donar continuïtat a l’eix de vianants que comença a l’estació de Sant Cugat potenciant el comerç i la centralitat del barri.
    • Pacificar el trànsit, reduir la contaminació i promoure una mobilitat sostenible i accessible per a tothom.
    Com serà:

    El projecte, que ha redactat l’Àrea Metropolitana de Barcelona, planteja un carrer de plataforma única i amb una franja central on es posaran els arbres, el mobiliari urbà, les zones de càrrega i descàrrega i les terrasses dels bars i restaurants. D’aquesta manera, es generen nous espais de convivència i queden els dos costats lliures per als vianants i el pas dels vehicles autoritzats.

    • Paviment: serà tot de pedra, com el que s'ha posat a la cruïlla del passeig Francesc Macià amb el carrer de la Creu, però de diferents mides per crear espais diferenciats: la zona exclusiva dels vianants tindrà llambordes més grans, l'espai per on podran passar els vehicles autoritats serà de pedres més petites per poder suportar més pes, i hi haurà una franja a tocar de les façanes amb una textura diferenciada per facilitar la mobilitat i la orientació a les persones amb visió reduïda.
    • Arbrat i vegetació: els arbres seran principalment aurons, ja que és una espècie de grans dimensions, de fulla caduca i que canvia de colors amb les estacions, i es col·locaran a la franja central, fent una filera assimètrica. Els escocells dels arbres també seran de grans dimensions i s'hi plantarà vegetació.
    • Mobiliari urbà: es col·locaran grans bancs de fusta amb respatller i papereres a tocar dels arbres.
    • Zones de càrrega i descàrrega: també s'ubicaran a la franja central i tenint en compte les necessitats expressades pels comerciants.
    • Terrasses de bars i restaurants: les taules i cadires dels locals de restauració també ocuparan part de l'espai central entre els arbres per deixar lliure el pas de vianants i dels vehicles autoritzats.
    • Il·luminació: es posaran fanals a dues alçades per garantir la correcta il·luminació del carrer tant per als vianants com per a la circulació de vehicles.

    Dos trams diferenciats:

    Tenint en compte les necessitats de mobilitat i el tipus de negocis que hi ha, la proposta de vianantització diferencia dos trams:

    1. Del carrer Montserrat al carrer Borrell: serà un carrer de vianants on només podran circular els vehicles autoritzats i de càrrega i descàrrega.
    2. Del carrer Borrell a la rambla del Celler: serà zona de prioritat invertida, és a dir, obert a la circulació de vehicles però donant preferència als vianants. En aquest tram, l'espai per on passaran els vehicles no serà de pedra sinó d'asfaltat, més adequat a l'ús que se'n farà.

    Antecedens del projecte:

    El projecte de vianantització de l'avinguda Cerdanyola sorgeix del procés participatiu que es va fer al 2016 al barri del Monestir – Sant Francesc per definir, amb el veïnat i les entitats, les necessitats i els aspectes a millorar del barri. Aquesta proposta va ser una de les més demandades en els diferents tallers de treball i també de les més ben valorades en l'enquesta que es va fer:

    A la pregunta sobre quina valoració es donava a la proposta de vianantització de l’avinguda Cerdanyola per a promoure-hi el passeig i la compra i connectar el barri amb la ciutat, la puntuació mitjana va ser de 8,2.

    El procés de redacció del proejcte ha tingut en compte les aportacions que el veïnat i els comerciants han anat fent durant les reunions informatives i de treball que s'han fet sobre la proposta.

    Informació addicional

    Per on podré circular quan l'avinguda Cerdanyola sigui de vianants?

  • +
    • Descripció: reforma de l'avinguda Cerdanyola per fer-la més àmplia i accessible i doni cotinuïtat a l'actual eix de vianants del centre.
    • Estat: El projecte de la primera fase (del carrer Montserrat al pg. Torreblanca) està redactat i pendent de licitació i el projecte de la segona fase (fins a rambla del Celler) s'està redactant.
    • Previsió: la primera fase del projecte ja està en procés de contractació i es preveu que les obres comencin el primer semestre del 2019. La segona fase començarà tan bon punt acabin les obres de la primera.
    • Pressupost de licitació: 1.270.000 €

    Objectiu de l'actuació:

    La vianantització de l’avinguda Cerdanyola és un projecte transversal amb diferents objectius:

    • Reformar l’avinguda per fer-la més àmplia, més accessible, més moderna i més amable. Que fomenti l’ús de l’espai públic, l’activitat al carrer, la convivència i el comerç.
    • Renovar la xarxa de clavegueram i soterrar el cablejat aeri de llum i telèfon.
    • Donar continuïtat a l’eix de vianants que comença a l’estació de Sant Cugat potenciant el comerç i la centralitat del barri.
    • Pacificar el trànsit, reduir la contaminació i promoure una mobilitat sostenible i accessible per a tothom.
    Com serà:

    El projecte, que ha redactat l’Àrea Metropolitana de Barcelona, planteja un carrer de plataforma única i amb una franja central on es posaran els arbres, el mobiliari urbà, les zones de càrrega i descàrrega i les terrasses dels bars i restaurants. D’aquesta manera, es generen nous espais de convivència i queden els dos costats lliures per als vianants i el pas dels vehicles autoritzats.

    • Paviment: serà tot de pedra, com el que s'ha posat a la cruïlla del passeig Francesc Macià amb el carrer de la Creu, però de diferents mides per crear espais diferenciats: la zona exclusiva dels vianants tindrà llambordes més grans, l'espai per on podran passar els vehicles autoritats serà de pedres més petites per poder suportar més pes, i hi haurà una franja a tocar de les façanes amb una textura diferenciada per facilitar la mobilitat i la orientació a les persones amb visió reduïda.
    • Arbrat i vegetació: els arbres seran principalment aurons, ja que és una espècie de grans dimensions, de fulla caduca i que canvia de colors amb les estacions, i es col·locaran a la franja central, fent una filera assimètrica. Els escocells dels arbres també seran de grans dimensions i s'hi plantarà vegetació.
    • Mobiliari urbà: es col·locaran grans bancs de fusta amb respatller i papereres a tocar dels arbres.
    • Zones de càrrega i descàrrega: també s'ubicaran a la franja central i tenint en compte les necessitats expressades pels comerciants.
    • Terrasses de bars i restaurants: les taules i cadires dels locals de restauració també ocuparan part de l'espai central entre els arbres per deixar lliure el pas de vianants i dels vehicles autoritzats.
    • Il·luminació: es posaran fanals a dues alçades per garantir la correcta il·luminació del carrer tant per als vianants com per a la circulació de vehicles.

    Dos trams diferenciats:

    Tenint en compte les necessitats de mobilitat i el tipus de negocis que hi ha, la proposta de vianantització diferencia dos trams:

    1. Del carrer Montserrat al carrer Borrell: serà un carrer de vianants on només podran circular els vehicles autoritzats i de càrrega i descàrrega.
    2. Del carrer Borrell a la rambla del Celler: serà zona de prioritat invertida, és a dir, obert a la circulació de vehicles però donant preferència als vianants. En aquest tram, l'espai per on passaran els vehicles no serà de pedra sinó d'asfaltat, més adequat a l'ús que se'n farà.

    Antecedens del projecte:

    El projecte de vianantització de l'avinguda Cerdanyola sorgeix del procés participatiu que es va fer al 2016 al barri del Monestir – Sant Francesc per definir, amb el veïnat i les entitats, les necessitats i els aspectes a millorar del barri. Aquesta proposta va ser una de les més demandades en els diferents tallers de treball i també de les més ben valorades en l'enquesta que es va fer:

    A la pregunta sobre quina valoració es donava a la proposta de vianantització de l’avinguda Cerdanyola per a promoure-hi el passeig i la compra i connectar el barri amb la ciutat, la puntuació mitjana va ser de 8,2.

    El procés de redacció del proejcte ha tingut en compte les aportacions que el veïnat i els comerciants han anat fent durant les reunions informatives i de treball que s'han fet sobre la proposta.

    Informació addicional

    Per on podré circular quan l'avinguda Cerdanyola sigui de vianants?

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir