Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Apunta't al butlletí digital per rebre tota la informació del teu barri - Subscriu-te!

Canvis a "Vianantització de l'avinguda Cerdanyola "

Avatar: ester castanyer ester castanyer

Descripció (Català)

  • -
    • Descripció: reforma de l'avinguda Cerdanyola per fer-la més àmplia i accessible i doni cotinuïtat a l'actual eix de vianants del centre.
    • Estat: La remodelació del tram entre el carrer Montserrat i el pg. Torreblanca ja està executat. Resta pendent el tram fins a la rambla del Celler.
    • Pressupost de licitació: 1.270.000 €
  • -
  • -
  • -
  • -
Objectiu de l'actuació:

La vianantització de l’avinguda Cerdanyola és un projecte transversal amb diferents objectius:

  • Reformar l’avinguda per fer-la més àmplia, més accessible, més moderna i més amable. Que fomenti l’ús de l’espai públic, l’activitat al carrer, la convivència i el comerç.
  • Renovar la xarxa de clavegueram i soterrar el cablejat aeri de llum i telèfon.
  • Donar continuïtat a l’eix de vianants que comença a l’estació de Sant Cugat potenciant el comerç i la centralitat del barri.
  • Pacificar el trànsit, reduir la contaminació i promoure una mobilitat sostenible i accessible per a tothom.
Com queda:

El projecte, que ha redactat l’Àrea Metropolitana de Barcelona, planteja un carrer de plataforma única i amb una franja central on s'han posat els arbres, el mobiliari urbà, les zones de càrrega i descàrrega i les terrasses dels bars i restaurants. D’aquesta manera, es generen nous espais de convivència i queden els dos costats lliures per als vianants i el pas dels vehicles autoritzats.

  • Paviment: és tot de pedra, com el que s'ha posat a la cruïlla del passeig Francesc Macià amb el carrer de la Creu, però de diferents mides per crear espais diferenciats: la zona exclusiva dels vianants té llambordes més grans, l'espai per on podran passar els vehicles autoritats és de pedres més petites per poder suportar més pes, i hi ha una franja a tocar de les façanes amb una textura diferenciada per facilitar la mobilitat i la orientació a les persones amb visió reduïda.
  • Arbrat i vegetació: els arbres són aurons, ja que és una espècie de grans dimensions, de fulla caduca i que canvia de colors amb les estacions, i s'han col·locat a la franja central. Els escocells són de grans dimensions i s'hi ha plantat vegetació.
  • Mobiliari urbà: s'han posat diversos bancs de fusta amb respatller i papereres a tocar dels arbres.
  • Zones de càrrega i descàrrega: també s'ubiquen a la franja central i tenint en compte les necessitats expressades pels comerciants.
  • Terrasses de bars i restaurants: les taules i cadires dels locals de restauració ocupen part de l'espai central entre els arbres per deixar lliure el pas de vianants i dels vehicles autoritzats.
  • Il·luminació: s'han instal·lat fanals a dues alçades per garantir la correcta il·luminació del carrer tant per als vianants com per a la circulació de vehicles.

Dos trams diferenciats:

Tenint en compte les necessitats de mobilitat i el tipus de negocis que hi ha, la proposta de vianantització diferencia dos trams:

  1. Del carrer Montserrat al carrer Borrell: un carrer de vianants on només podran circular els vehicles autoritzats i de càrrega i descàrrega.
  2. Del carrer Borrell a la rambla del Celler: serà zona de prioritat invertida, és a dir, obert a la circulació de vehicles però donant preferència als vianants. En aquest tram, l'espai per on passaran els vehicles no serà de pedra sinó d'asfaltat, més adequat a l'ús que se'n farà.

Antecedens del projecte:

El projecte de vianantització de l'avinguda Cerdanyola sorgeix del procés participatiu que es va fer al 2016 al barri del Monestir – Sant Francesc per definir, amb el veïnat i les entitats, les necessitats i els aspectes a millorar del barri. Aquesta proposta va ser una de les més demandades en els diferents tallers de treball i també de les més ben valorades en l'enquesta que es va fer:

A la pregunta sobre quina valoració es donava a la proposta de vianantització de l’avinguda Cerdanyola per a promoure-hi el passeig i la compra i connectar el barri amb la ciutat, la puntuació mitjana va ser de 8,2.

El procés de redacció del proejcte ha tingut en compte les aportacions que el veïnat i els comerciants han anat fent durant les reunions informatives i de treball que s'han fet sobre la proposta.

Informació addicional

Per on podré circular quan l'avinguda Cerdanyola sigui de vianants?

  • +
    • Descripció: reforma de l'avinguda Cerdanyola per fer-la més àmplia i accessible i doni cotinuïtat a l'actual eix de vianants del centre.
    • Estat: La remodelació del tram entre el carrer Montserrat i el pg. Torreblanca ja està executat. Al gener del 2023 comencen les obres del tram fins al carrer Borrell. Restarà pendent el tram fins a la rambla del Celler.
    • Pressupost de licitació: 1.270.000 €
    Objectiu de l'actuació:

    La vianantització de l’avinguda Cerdanyola és un projecte transversal amb diferents objectius:

    • Reformar l’avinguda per fer-la més àmplia, més accessible, més moderna i més amable. Que fomenti l’ús de l’espai públic, l’activitat al carrer, la convivència i el comerç.
    • Renovar la xarxa de clavegueram i soterrar el cablejat aeri de llum i telèfon.
    • Donar continuïtat a l’eix de vianants que comença a l’estació de Sant Cugat potenciant el comerç i la centralitat del barri.
    • Pacificar el trànsit, reduir la contaminació i promoure una mobilitat sostenible i accessible per a tothom.
    Com queda:

    El projecte, que ha redactat l’Àrea Metropolitana de Barcelona, planteja un carrer de plataforma única i amb una franja central on s'han posat els arbres, el mobiliari urbà, les zones de càrrega i descàrrega i les terrasses dels bars i restaurants. D’aquesta manera, es generen nous espais de convivència i queden els dos costats lliures per als vianants i el pas dels vehicles autoritzats.

    • Paviment: és tot de pedra, com el que s'ha posat a la cruïlla del passeig Francesc Macià amb el carrer de la Creu, però de diferents mides per crear espais diferenciats: la zona exclusiva dels vianants té llambordes més grans, l'espai per on podran passar els vehicles autoritats és de pedres més petites per poder suportar més pes, i hi ha una franja a tocar de les façanes amb una textura diferenciada per facilitar la mobilitat i la orientació a les persones amb visió reduïda.
    • Arbrat i vegetació: els arbres són aurons, ja que és una espècie de grans dimensions, de fulla caduca i que canvia de colors amb les estacions, i s'han col·locat a la franja central. Els escocells són de grans dimensions i s'hi ha plantat vegetació.
    • Mobiliari urbà: s'han posat diversos bancs de fusta amb respatller i papereres a tocar dels arbres.
    • Zones de càrrega i descàrrega: també s'ubiquen a la franja central i tenint en compte les necessitats expressades pels comerciants.
    • Terrasses de bars i restaurants: les taules i cadires dels locals de restauració ocupen part de l'espai central entre els arbres per deixar lliure el pas de vianants i dels vehicles autoritzats.
    • Il·luminació: s'han instal·lat fanals a dues alçades per garantir la correcta il·luminació del carrer tant per als vianants com per a la circulació de vehicles.

    Dos trams diferenciats:

    Tenint en compte les necessitats de mobilitat i el tipus de negocis que hi ha, la proposta de vianantització diferencia dos trams:

    1. Del carrer Montserrat al carrer Borrell: un carrer de vianants on només podran circular els vehicles autoritzats i de càrrega i descàrrega.
    2. Del carrer Borrell a la rambla del Celler: serà zona de prioritat invertida, és a dir, obert a la circulació de vehicles però donant preferència als vianants. En aquest tram, l'espai per on passaran els vehicles no serà de pedra sinó d'asfaltat, més adequat a l'ús que se'n farà.

    Antecedens del projecte:

    El projecte de vianantització de l'avinguda Cerdanyola sorgeix del procés participatiu que es va fer al 2016 al barri del Monestir – Sant Francesc per definir, amb el veïnat i les entitats, les necessitats i els aspectes a millorar del barri. Aquesta proposta va ser una de les més demandades en els diferents tallers de treball i també de les més ben valorades en l'enquesta que es va fer:

    A la pregunta sobre quina valoració es donava a la proposta de vianantització de l’avinguda Cerdanyola per a promoure-hi el passeig i la compra i connectar el barri amb la ciutat, la puntuació mitjana va ser de 8,2.

    El procés de redacció del proejcte ha tingut en compte les aportacions que el veïnat i els comerciants han anat fent durant les reunions informatives i de treball que s'han fet sobre la proposta.

    Informació addicional

    Per on podré circular quan l'avinguda Cerdanyola sigui de vianants?

  • Confirmar

    Si us plau, inicia la sessió

    La contrasenya és massa curta.

    Compartir