Pla del Barri del Monestir - Sant Francesc
#estimatbarri Amb tu decidim el barri
Canvis a "Vianantització de l'avinguda Cerdanyola "
Títol (Català)
- -Vianantització de l'avinguda Cerdanyola (entre el carrer Montserrat i el passeig de Torreblanca)
- +Vianantització de l'avinguda Cerdanyola
Descripció (Català)
-
-
- Descripció: reforma de l'avinguda Cerdanyola per fer-la més àmplia i accessible i doni cotinuïtat a l'actual eix de vianants del centre.
- Estat: La remodelació del tram entre el carrer Montserrat i el pg. Torreblanca ja està executat.
- Pressupost de licitació: 1.270.000 €
-
+
- Descripció: reforma de l'avinguda Cerdanyola per fer-la més àmplia i accessible i doni cotinuïtat a l'actual eix de vianants del centre.
- Estat: La remodelació del tram entre el carrer Montserrat i el pg. Torreblanca ja està executat. Resta pendent el tram fins a la rambla del Celler.
- Pressupost de licitació: 1.270.000 €
Objectiu de l'actuació:
La vianantització de l’avinguda Cerdanyola és un projecte transversal amb diferents objectius:
- Reformar l’avinguda per fer-la més àmplia, més accessible, més moderna i més amable. Que fomenti l’ús de l’espai públic, l’activitat al carrer, la convivència i el comerç.
- Renovar la xarxa de clavegueram i soterrar el cablejat aeri de llum i telèfon.
- Donar continuïtat a l’eix de vianants que comença a l’estació de Sant Cugat potenciant el comerç i la centralitat del barri.
- Pacificar el trànsit, reduir la contaminació i promoure una mobilitat sostenible i accessible per a tothom.
Com queda:
El projecte, que ha redactat l’Àrea Metropolitana de Barcelona, planteja un carrer de plataforma única i amb una franja central on s'han posat els arbres, el mobiliari urbà, les zones de càrrega i descàrrega i les terrasses dels bars i restaurants. D’aquesta manera, es generen nous espais de convivència i queden els dos costats lliures per als vianants i el pas dels vehicles autoritzats.
- Paviment: és tot de pedra, com el que s'ha posat a la cruïlla del passeig Francesc Macià amb el carrer de la Creu, però de diferents mides per crear espais diferenciats: la zona exclusiva dels vianants té llambordes més grans, l'espai per on podran passar els vehicles autoritats és de pedres més petites per poder suportar més pes, i hi ha una franja a tocar de les façanes amb una textura diferenciada per facilitar la mobilitat i la orientació a les persones amb visió reduïda.
- Arbrat i vegetació: els arbres són aurons, ja que és una espècie de grans dimensions, de fulla caduca i que canvia de colors amb les estacions, i s'han col·locat a la franja central. Els escocells són de grans dimensions i s'hi ha plantat vegetació.
- Mobiliari urbà: s'han posat diversos bancs de fusta amb respatller i papereres a tocar dels arbres.
- Zones de càrrega i descàrrega: també s'ubiquen a la franja central i tenint en compte les necessitats expressades pels comerciants.
- Terrasses de bars i restaurants: les taules i cadires dels locals de restauració ocupen part de l'espai central entre els arbres per deixar lliure el pas de vianants i dels vehicles autoritzats.
- Il·luminació: s'han instal·lat fanals a dues alçades per garantir la correcta il·luminació del carrer tant per als vianants com per a la circulació de vehicles.
Dos trams diferenciats:
Tenint en compte les necessitats de mobilitat i el tipus de negocis que hi ha, la proposta de vianantització diferencia dos trams:
- Del carrer Montserrat al carrer Borrell: un carrer de vianants on només podran circular els vehicles autoritzats i de càrrega i descàrrega.
- Del carrer Borrell a la rambla del Celler: serà zona de prioritat invertida, és a dir, obert a la circulació de vehicles però donant preferència als vianants. En aquest tram, l'espai per on passaran els vehicles no serà de pedra sinó d'asfaltat, més adequat a l'ús que se'n farà.
Antecedens del projecte:
El projecte de vianantització de l'avinguda Cerdanyola sorgeix del procés participatiu que es va fer al 2016 al barri del Monestir – Sant Francesc per definir, amb el veïnat i les entitats, les necessitats i els aspectes a millorar del barri. Aquesta proposta va ser una de les més demandades en els diferents tallers de treball i també de les més ben valorades en l'enquesta que es va fer:
A la pregunta sobre quina valoració es donava a la proposta de vianantització de l’avinguda Cerdanyola per a promoure-hi el passeig i la compra i connectar el barri amb la ciutat, la puntuació mitjana va ser de 8,2.
El procés de redacció del proejcte ha tingut en compte les aportacions que el veïnat i els comerciants han anat fent durant les reunions informatives i de treball que s'han fet sobre la proposta.
Informació addicional
Per on podré circular quan l'avinguda Cerdanyola sigui de vianants?