Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Apunta't al butlletí digital per rebre tota la informació del teu barri - Subscriu-te!

Canvis a "Vianantització de l'avinguda Cerdanyola "

Avatar: ester castanyer ester castanyer

Descripció (Català)

  • -
    • Descripció: reforma de l'avinguda Cerdanyola per fer-la més àmplia i accessible i doni cotinuïtat a l'actual eix de vianants del centre.
    • Estat: La remodelació del tram entre el carrer Montserrat i el pg. Torreblanca ja està executat.
    • Pressupost de licitació: 1.270.000 €

    Objectiu de l'actuació:

    La vianantització de l’avinguda Cerdanyola és un projecte transversal amb diferents objectius:

    • Reformar l’avinguda per fer-la més àmplia, més accessible, més moderna i més amable. Que fomenti l’ús de l’espai públic, l’activitat al carrer, la convivència i el comerç.
    • Renovar la xarxa de clavegueram i soterrar el cablejat aeri de llum i telèfon.
    • Donar continuïtat a l’eix de vianants que comença a l’estació de Sant Cugat potenciant el comerç i la centralitat del barri.
    • Pacificar el trànsit, reduir la contaminació i promoure una mobilitat sostenible i accessible per a tothom.
    Com queda:

    El projecte, que ha redactat l’Àrea Metropolitana de Barcelona, planteja un carrer de plataforma única i amb una franja central on s'han posat els arbres, el mobiliari urbà, les zones de càrrega i descàrrega i les terrasses dels bars i restaurants. D’aquesta manera, es generen nous espais de convivència i queden els dos costats lliures per als vianants i el pas dels vehicles autoritzats.

    • Paviment: és tot de pedra, com el que s'ha posat a la cruïlla del passeig Francesc Macià amb el carrer de la Creu, però de diferents mides per crear espais diferenciats: la zona exclusiva dels vianants té llambordes més grans, l'espai per on podran passar els vehicles autoritats és de pedres més petites per poder suportar més pes, i hi ha una franja a tocar de les façanes amb una textura diferenciada per facilitar la mobilitat i la orientació a les persones amb visió reduïda.
    • Arbrat i vegetació: els arbres són aurons, ja que és una espècie de grans dimensions, de fulla caduca i que canvia de colors amb les estacions, i s'han col·locat a la franja central. Els escocells són de grans dimensions i s'hi ha plantat vegetació.
    • Mobiliari urbà: s'han posat diversos bancs de fusta amb respatller i papereres a tocar dels arbres.
    • Zones de càrrega i descàrrega: també s'ubiquen a la franja central i tenint en compte les necessitats expressades pels comerciants.
    • Terrasses de bars i restaurants: les taules i cadires dels locals de restauració ocupen part de l'espai central entre els arbres per deixar lliure el pas de vianants i dels vehicles autoritzats.
    • Il·luminació: shan instal·lat fanals a dues alçades per garantir la correcta il·luminació del carrer tant per als vianants com per a la circulació de vehicles.

    Dos trams diferenciats:

    Tenint en compte les necessitats de mobilitat i el tipus de negocis que hi ha, la proposta de vianantització diferencia dos trams:

    1. Del carrer Montserrat al carrer Borrell: un carrer de vianants on només podran circular els vehicles autoritzats i de càrrega i descàrrega.
    2. Del carrer Borrell a la rambla del Celler: serà zona de prioritat invertida, és a dir, obert a la circulació de vehicles però donant preferència als vianants. En aquest tram, l'espai per on passaran els vehicles no serà de pedra sinó d'asfaltat, més adequat a l'ús que se'n farà.

    Antecedens del projecte:

    El projecte de vianantització de l'avinguda Cerdanyola sorgeix del procés participatiu que es va fer al 2016 al barri del Monestir – Sant Francesc per definir, amb el veïnat i les entitats, les necessitats i els aspectes a millorar del barri. Aquesta proposta va ser una de les més demandades en els diferents tallers de treball i també de les més ben valorades en l'enquesta que es va fer:

    A la pregunta sobre quina valoració es donava a la proposta de vianantització de l’avinguda Cerdanyola per a promoure-hi el passeig i la compra i connectar el barri amb la ciutat, la puntuació mitjana va ser de 8,2.

    El procés de redacció del proejcte ha tingut en compte les aportacions que el veïnat i els comerciants han anat fent durant les reunions informatives i de treball que s'han fet sobre la proposta.

    Informació addicional

    Per on podré circular quan l'avinguda Cerdanyola sigui de vianants?

  • +
    • Descripció: reforma de l'avinguda Cerdanyola per fer-la més àmplia i accessible i doni cotinuïtat a l'actual eix de vianants del centre.
    • Estat: La remodelació del tram entre el carrer Montserrat i el pg. Torreblanca ja està executat.
    • Pressupost de licitació: 1.270.000 €
  • +
  • +
  • +
  • +
Objectiu de l'actuació:

La vianantització de l’avinguda Cerdanyola és un projecte transversal amb diferents objectius:

  • Reformar l’avinguda per fer-la més àmplia, més accessible, més moderna i més amable. Que fomenti l’ús de l’espai públic, l’activitat al carrer, la convivència i el comerç.
  • Renovar la xarxa de clavegueram i soterrar el cablejat aeri de llum i telèfon.
  • Donar continuïtat a l’eix de vianants que comença a l’estació de Sant Cugat potenciant el comerç i la centralitat del barri.
  • Pacificar el trànsit, reduir la contaminació i promoure una mobilitat sostenible i accessible per a tothom.
Com queda:

El projecte, que ha redactat l’Àrea Metropolitana de Barcelona, planteja un carrer de plataforma única i amb una franja central on s'han posat els arbres, el mobiliari urbà, les zones de càrrega i descàrrega i les terrasses dels bars i restaurants. D’aquesta manera, es generen nous espais de convivència i queden els dos costats lliures per als vianants i el pas dels vehicles autoritzats.

  • Paviment: és tot de pedra, com el que s'ha posat a la cruïlla del passeig Francesc Macià amb el carrer de la Creu, però de diferents mides per crear espais diferenciats: la zona exclusiva dels vianants té llambordes més grans, l'espai per on podran passar els vehicles autoritats és de pedres més petites per poder suportar més pes, i hi ha una franja a tocar de les façanes amb una textura diferenciada per facilitar la mobilitat i la orientació a les persones amb visió reduïda.
  • Arbrat i vegetació: els arbres són aurons, ja que és una espècie de grans dimensions, de fulla caduca i que canvia de colors amb les estacions, i s'han col·locat a la franja central. Els escocells són de grans dimensions i s'hi ha plantat vegetació.
  • Mobiliari urbà: s'han posat diversos bancs de fusta amb respatller i papereres a tocar dels arbres.
  • Zones de càrrega i descàrrega: també s'ubiquen a la franja central i tenint en compte les necessitats expressades pels comerciants.
  • Terrasses de bars i restaurants: les taules i cadires dels locals de restauració ocupen part de l'espai central entre els arbres per deixar lliure el pas de vianants i dels vehicles autoritzats.
  • Il·luminació: shan instal·lat fanals a dues alçades per garantir la correcta il·luminació del carrer tant per als vianants com per a la circulació de vehicles.

Dos trams diferenciats:

Tenint en compte les necessitats de mobilitat i el tipus de negocis que hi ha, la proposta de vianantització diferencia dos trams:

  1. Del carrer Montserrat al carrer Borrell: un carrer de vianants on només podran circular els vehicles autoritzats i de càrrega i descàrrega.
  2. Del carrer Borrell a la rambla del Celler: serà zona de prioritat invertida, és a dir, obert a la circulació de vehicles però donant preferència als vianants. En aquest tram, l'espai per on passaran els vehicles no serà de pedra sinó d'asfaltat, més adequat a l'ús que se'n farà.

Antecedens del projecte:

El projecte de vianantització de l'avinguda Cerdanyola sorgeix del procés participatiu que es va fer al 2016 al barri del Monestir – Sant Francesc per definir, amb el veïnat i les entitats, les necessitats i els aspectes a millorar del barri. Aquesta proposta va ser una de les més demandades en els diferents tallers de treball i també de les més ben valorades en l'enquesta que es va fer:

A la pregunta sobre quina valoració es donava a la proposta de vianantització de l’avinguda Cerdanyola per a promoure-hi el passeig i la compra i connectar el barri amb la ciutat, la puntuació mitjana va ser de 8,2.

El procés de redacció del proejcte ha tingut en compte les aportacions que el veïnat i els comerciants han anat fent durant les reunions informatives i de treball que s'han fet sobre la proposta.

Informació addicional

Per on podré circular quan l'avinguda Cerdanyola sigui de vianants?

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir