Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Apunta't al butlletí digital per rebre tota la informació del teu barri - Subscriu-te!

Canvis a "Vianantització de l'avinguda Cerdanyola "

Avatar: ester castanyer ester castanyer

Descripció (Català)

  • -
    • Descripció: reforma de l'avinguda Cerdanyola per fer-la més àmplia i accessible i doni cotinuïtat a l'actual eix de vianants del centre.
    • Estat: El projecte de la primera fase (del carrer Montserrat al pg. Torreblanca) està redactat i pendent de licitació i el projecte de la segona fase (fins a rambla del Celler) s'està redactant.
    • Previsió: la primera fase del projecte es començarà a executar, segons les previsions, a principis del 2019. La segona fase començarà tan bon punt acabin les obres de la primera.
    • Pressupost:

    Objectiu de l'actuació:

    La vianantització de l’avinguda Cerdanyola és un projecte transversal amb diferents objectius:

    • Reformar l’avinguda per fer-la més àmplia, més accessible, més moderna i més amable. Que fomenti l’ús de l’espai públic, l’activitat al carrer, la convivència i el comerç.
    • Renovar la xarxa de clavegueram i soterrar el cablejat aeri de llum i telèfon.
    • Donar continuïtat a l’eix de vianants que comença a l’estació de Sant Cugat potenciant el comerç i la centralitat del barri.
    • Pacificar el trànsit, reduir la contaminació i promoure una mobilitat sostenible i accessible per a tothom.


    Com serà:

    El projecte, que ha redactat l’Àrea Metropolitana de Barcelona, planteja un carrer de plataforma única i amb una franja central on es posaran els arbres, el mobiliari urbà, les zones de càrrega i descàrrega i les terrasses dels bars i restaurants. D’aquesta manera, es generen nous espais de convivència i queden els dos costats lliures per als vianants i el pas dels vehicles autoritzats.

    • Paviment: serà tot de pedra, com el que s'ha posat a la cruïlla del passeig Francesc Macià amb el carrer de la Creu, però de diferents mides per crear espais diferenciats: la zona exclusiva dels vianants tindrà llambordes més grans, l'espai per on podran passar els vehicles autoritats serà de pedres més petites per poder suportar més pes, i hi haurà una franja a tocar de les façanes amb una textura diferenciada per facilitar la mobilitat i la orientació a les persones amb visió reduïda.
    • Arbrat i vegetació: els arbres seran principalment aurons, ja que és una espècie de grans dimensions, de fulla caduca i que canvia de colors amb les estacions, i es col·locaran a la franja central, fent una filera assimètrica. Els escocells dels arbres també seran de grans dimensions i s'hi plantarà vegetació.
    • Mobiliari urbà: es col·locaran grans bancs de fusta amb respatller i papereres a tocar dels arbres.
    • Zones de càrrega i descàrrega: també s'ubicaran a la franja central i tenint en compte les necessitats expressades pels comerciants.
    • Terrasses de bars i restaurants: les taules i cadires dels locals de restauració també ocuparan part de l'espai central entre els arbres per deixar lliure el pas de vianants i dels vehicles autoritzats.

    Dos trams diferenciats:

    Tenint en compte les necessitats de mobilitat i el tipus de negocis que hi ha, la proposta de vianantització diferencia dos trams:

    1. Del carrer Montserrat al carrer Borrell: serà un carrer de vianants on només podran circular els vehicles autoritzats i de càrrega i descàrrega.
    2. Del carrer Borrell a la rambla del Celler: serà zona de prioritat invertida, és a dir, obert a la circulació de vehicles però donant preferència als vianants. En aquest tram, l'espai per on passaran els vehicles no serà de pedra sinó d'asfaltat, més adequat a l'ús que se'n farà.


    Mobilitat:

    Per garantir la mobilitat al conjunt del barri, s'ha fet un estudi de les necessitats amb propostes d'itineraris alternatius per a la circulació de vehicles i del transport públic així com una redistribució de l’aparcament en superfície.

    Antecedens del projecte:

    El projecte de vianantització de l'avinguda Cerdanyola sorgeix del procés participatiu que es va fer al 2016 al barri del Monestir – Sant Francesc per definir, amb el veïnat i les entitats, les necessitats i els aspectes a millorar del barri. Aquesta proposta va ser una de les més demandades en els diferents tallers de treball i també de les més ben valorades en l'enquesta que es va fer:

    A la pregunta sobre quina valoració es donava a la proposta de vianantització de l’avinguda Cerdanyola per a promoure-hi el passeig i la compra i connectar el barri amb la ciutat, la puntuació mitjana va ser de 8,2.

    El procés de redacció del proejcte ha tingut en compte les aportacions que el veïnat i els comerciants han anat fent durant les reunions informatives i de treball que s'han fet sobre la proposta.

  • +
    • Descripció: reforma de l'avinguda Cerdanyola per fer-la més àmplia i accessible i doni cotinuïtat a l'actual eix de vianants del centre.
    • Estat: El projecte de la primera fase (del carrer Montserrat al pg. Torreblanca) està redactat i pendent de licitació i el projecte de la segona fase (fins a rambla del Celler) s'està redactant.
    • Previsió: la primera fase del projecte es començarà a executar, segons les previsions, a principis del 2019. La segona fase començarà tan bon punt acabin les obres de la primera.
    • Pressupost:

    Objectiu de l'actuació:

    La vianantització de l’avinguda Cerdanyola és un projecte transversal amb diferents objectius:

    • Reformar l’avinguda per fer-la més àmplia, més accessible, més moderna i més amable. Que fomenti l’ús de l’espai públic, l’activitat al carrer, la convivència i el comerç.
    • Renovar la xarxa de clavegueram i soterrar el cablejat aeri de llum i telèfon.
    • Donar continuïtat a l’eix de vianants que comença a l’estació de Sant Cugat potenciant el comerç i la centralitat del barri.
    • Pacificar el trànsit, reduir la contaminació i promoure una mobilitat sostenible i accessible per a tothom.


    Com serà:

    El projecte, que ha redactat l’Àrea Metropolitana de Barcelona, planteja un carrer de plataforma única i amb una franja central on es posaran els arbres, el mobiliari urbà, les zones de càrrega i descàrrega i les terrasses dels bars i restaurants. D’aquesta manera, es generen nous espais de convivència i queden els dos costats lliures per als vianants i el pas dels vehicles autoritzats.

    • Paviment: serà tot de pedra, com el que s'ha posat a la cruïlla del passeig Francesc Macià amb el carrer de la Creu, però de diferents mides per crear espais diferenciats: la zona exclusiva dels vianants tindrà llambordes més grans, l'espai per on podran passar els vehicles autoritats serà de pedres més petites per poder suportar més pes, i hi haurà una franja a tocar de les façanes amb una textura diferenciada per facilitar la mobilitat i la orientació a les persones amb visió reduïda.
    • Arbrat i vegetació: els arbres seran principalment aurons, ja que és una espècie de grans dimensions, de fulla caduca i que canvia de colors amb les estacions, i es col·locaran a la franja central, fent una filera assimètrica. Els escocells dels arbres també seran de grans dimensions i s'hi plantarà vegetació.
    • Mobiliari urbà: es col·locaran grans bancs de fusta amb respatller i papereres a tocar dels arbres.
    • Zones de càrrega i descàrrega: també s'ubicaran a la franja central i tenint en compte les necessitats expressades pels comerciants.
    • Terrasses de bars i restaurants: les taules i cadires dels locals de restauració també ocuparan part de l'espai central entre els arbres per deixar lliure el pas de vianants i dels vehicles autoritzats.
    • Il·luminació: es posaran fanals a dues alçades per garantir la correcta il·luminació del carrer tant per als vianants com per a la circulació de vehicles.

    Dos trams diferenciats:

    Tenint en compte les necessitats de mobilitat i el tipus de negocis que hi ha, la proposta de vianantització diferencia dos trams:

    1. Del carrer Montserrat al carrer Borrell: serà un carrer de vianants on només podran circular els vehicles autoritzats i de càrrega i descàrrega.
    2. Del carrer Borrell a la rambla del Celler: serà zona de prioritat invertida, és a dir, obert a la circulació de vehicles però donant preferència als vianants. En aquest tram, l'espai per on passaran els vehicles no serà de pedra sinó d'asfaltat, més adequat a l'ús que se'n farà.

    Antecedens del projecte:

    El projecte de vianantització de l'avinguda Cerdanyola sorgeix del procés participatiu que es va fer al 2016 al barri del Monestir – Sant Francesc per definir, amb el veïnat i les entitats, les necessitats i els aspectes a millorar del barri. Aquesta proposta va ser una de les més demandades en els diferents tallers de treball i també de les més ben valorades en l'enquesta que es va fer:

    A la pregunta sobre quina valoració es donava a la proposta de vianantització de l’avinguda Cerdanyola per a promoure-hi el passeig i la compra i connectar el barri amb la ciutat, la puntuació mitjana va ser de 8,2.

    El procés de redacció del proejcte ha tingut en compte les aportacions que el veïnat i els comerciants han anat fent durant les reunions informatives i de treball que s'han fet sobre la proposta.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir