Vés al contingut principal
Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web

Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.

Apunta't al butlletí digital per rebre tota la informació del teu barri - Subscriu-te!

Canvis a "Estudi de mobilitat al barri per millorar la seguretat dels vianants"

Avatar: ester castanyer ester castanyer

Descripció (Català)

  • -
    • Títol de la proposta: Estudi de mobilitat al barri per millorar la seguretat dels vianants
    • Descripció: L’objectiu és garantir i millorar la seguretat dels vianants a Les Planes, pacificant el trànsit i millorant les condicions de la mobilitat a peu.
    • Ubicació: Camí de Can Cases i carrers de Maria Antonia, Nostra Sra. de la Estrada i Sant Francesc d’Assís.
    • Pressupost disponible: 70.000€ (estudi i actuacions)

    S'ha fet l'estudi i amb els resultats, s'ha fet un projecte per poder executar les propostes de millora.

    Carrer de Nostra Senyora de l'Estrada:

    • Es proposa fer de sentit únic (sentit sud) el tram entre els carrers de Maria Antònia i Sant Ignasi de Loyola per millorar la seguretat viària i de vianants. Es preveu la continuació del passadís per vianants existent al carrer de Nostra Senyora de l’Estrada fins al punt de tornada de vehicles, per generar un circuit de circulació a peu en aquesta zona del barri

    Carrers Verónica, de la Llum i Sant Francesc d'Assís:

    • En aquests carrers, s'aposta per mantenir la situació actual (en el cas dels carrers Verònica i de la Llum, d’ús exclusiu per a veïns degut a l'elevat pendent, i Sant Francesc d'Assís, amb doble sentit de circulació per garantir l’accés sud-nord, tenint en compte que hi ha una intensitat molt baixa de trànsit en hores punta). I es proposa fer actuacions complementàries de seguretat viària per millorar la senyalització i la visibilitat.

    Camí de Can Cases:

    Per tal de pacificar el trànsit i prioritzar la seguretat dels vianants, es realitzen les següents propostes:

    • Fer un passadís per a vianants de 1,25 m d’amplada mínima, i 2,50 m d’amplada màxima
    • Fer una plataforma de circulació de 4,5 m d’amplada mínima, i 5,5 m d’amplada màxima
    • Fer un passadís per a vianants trepitjable per permetre l’encreuament de vehicles que circulin en direccions oposades
    • Limitar la velocitat màxima de circulació a 20 km/h, promovent la prioritat dels vianants, i millorant la seguretat i visibilitat sobre tot el camí.
    • Implementat senyalització horitzontal i vertical, i reductors de velocitat, per recordar al conductor que està en un camí de circulació regulada.

  • +
    • Títol de la proposta: Estudi de mobilitat al barri per millorar la seguretat dels vianants
    • Descripció: L’objectiu és garantir i millorar la seguretat dels vianants a Les Planes, pacificant el trànsit i millorant les condicions de la mobilitat a peu.
    • Ubicació: Camí de Can Cases i carrers de Maria Antonia, Nostra Sra. de la Estrada i Sant Francesc d’Assís.
    • Pressupost disponible: 70.000€ (estudi i actuacions)

    S'ha fet l'estudi i amb els resultats, s'ha fet un projecte per poder executar les propostes de millora.

    Camí de Can Cases i un tram d'av. Can Cortés:

    Per tal de pacificar el trànsit i prioritzar la seguretat dels vianants, s'habilita un espai per poder caminar amb comoditat i seguretat. Concretament, es fan les següents propostes:

    • Fer un passadís per a vianants de 1,25 m d’amplada mínima, i 2,50 m d’amplada màxima
    • Fer una plataforma de circulació de 4,5 m d’amplada mínima, i 5,5 m d’amplada màxima
    • Fer un passadís per a vianants trepitjable per permetre l’encreuament de vehicles que circulin en direccions oposades
    • Limitar la velocitat màxima de circulació a 20 km/h, promovent la prioritat dels vianants, i millorant la seguretat i visibilitat sobre tot el camí.
    • Implementat senyalització horitzontal i vertical, i reductors de velocitat, per recordar al conductor que està en un camí de circulació regulada.

    Carrer de Nostra Senyora de l'Estrada, entre els carrers de Maria Antònia i Sant Ignasi de Loyola

    • Es millora l'espai per als vianants i aquets tram de carrer passa a ser de sentit únic (sentit sud, de baixada) a excepció de l’autobús, que manté el doble sentit de circulació. Per garantir la seguretat, quan l’autobús circuli de pujada tindrà prioritat de pas.

    Carrer de Maria Antònia, entre els carrers Nostra Senyora de l’Estrada i Font:

    •  Passa a ser de sentit únic (de baixada) a excepció de l’autobús, que manté el doble sentit de circulació. Per garantir la seguretat, quan l’autobús circuli de pujada tindrà prioritat de pas.
    •  Es fa una microrotonda a l'encreuament del carrer Maria Antònia amb carrer de la Font per permetre girar als vehicles que pugen per Maria Antònia fins al carrer de la Font.


    Carrers Verónica, de la Llum i Sant Francesc d'Assís:

    • En aquests carrers, s'aposta per mantenir la situació actual (en el cas dels carrers Verònica i de la Llum, d’ús exclusiu per a veïns degut a l'elevat pendent, i Sant Francesc d'Assís, amb doble sentit de circulació per garantir l’accés sud-nord, tenint en compte que hi ha una intensitat molt baixa de trànsit en hores punta). I es proposa fer actuacions complementàries de seguretat viària per millorar la senyalització i la visibilitat.