Consell de Barris de La Floresta
#somlafloresta L'espai de participació més proper als veïns i veïnes
Presentació del projecte del "Camí escolar de la Floresta"
Des de l’Ajuntament de Sant Cugat estem treballant per a que el Camí Escolar de la Floresta sigui una realitat, amb l’objectiu de garantir la seguretat dels vianants en l’accés a l’escola i als equipaments de Can Llobet.
El projecte l’hem treballat conjuntament amb la comunitat educativa i el Consell de Barri, i consisteix en la reurbanització de l’itinerari des de l’escola fins al Pont del Diari, per a garantir que els veïns i veïnes puguin caminar amb seguretat
La presentació pública es farà el proper 28 de gener a les 18h per videoconferència.
Cal inscripció prèvia.
Us hi esperem!
Compartim el vídeo de presentació del Camí escolar que ha fet l'AFA de l'escola La Floresta:
https://drive.google.com/file/d/1oiw2iPV82Mi3BD_IRDIpRGLLQjl2i_DV/view?usp=sharing
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
10 comentaris
El Projecte de l'Ajuntament no s'ajusta als acords presos a l'any 2017 de fer carrers no segregats, es adir fer carrer d'espai compartit de prioritat invertida, tal manera que el vianant te prioritat i de doble direcció per evitar que el vehicles agafin velocitat atès que saben que no pot venir un vehicle de front. Els carrer de sentit únic fan que els vehicles hagin de donar una gran volta, incrementant el consum de carburant d'origen no renovable i incrementat les emissions de CO2. Es pot garantir un bon Camí Escolar connectant el Pont del diari amb l'Av. de l'Estació a través d'un terreny afectat per vialitat i el C/ Margarit que es de baix trànsit. També es pot regular amb panell lluminós que indiqui l'horari que no es pot transitar pel C/ Nou de La Floresta. Cal gestionar l'espai públic. No cal fer aquesta greu modificació que ha projectat l'ajuntament que afecta els 365 dies de l'any les 24 hores, fent solucions més econòmiques i racionalitzant la despesa publica d'1M€.
Es pot fer un projecte més econòmic, amb una vorera ampla de 2m i mantenint el doble sentit de circulació. Si no, tots els cotxes que surten de l'estació, per anar cap al Pont del Diari en lloc de fer 50m, hauran de donar una volta de 1,6Km pel centre de la Floresta, on provocarà més trànsit i més contaminació. Algú ha calculat cóm repercuteix això? Si, una obra molt maca, però amb un cost desproporcionat i unes conseqüències negatives.
Conversa amb Jordi Beltran
Bravo per la millora de la seguretat dels vianants. Però no amb projectes megalòmans que només posen la mirada en un punt del nostre barri. Desproporcionat el cost mentre l'Ajuntament tolera que un vial principal, el tram d'Avgda. Verge de Montserrat, de plaça del Centre a l'Estació, estigui sense voreres, amb arbres caiguts obstruint un sentit de la circulació durant més d'un mes, amb l'asfalt esquerdat i perillosament esfondrat en alguns llocs. Qui s'atreveix a anar per aquest tram amb un cotxet de nadó? I si el projecte presentat insisteix en establir direcció única, s'hi afegirà un augment de la circulació en aquest tram de Verge de Monserrat de vehicles que es dirigeixin, per exemple, des de la zona de la Muntanyesa al Centre sociosanitari.
En sembla molt correcte la objecció pel que fa a aquest tipus de projecte megalòmans amb un cost desmesurat, sense resoldre abans situacions de greu perill per manca d'espai pels vianants, atès que la vegetació que sobresurt dels solars, amb voreres sense pavimentar o escanyades per construccions amb llicència municipal com les del C/ Diputació nª 3-5 i també nª 37 que obliga a anar per la calçada per que han construït deixant amples de vorera de 40 cm. o a l'Av. Pere Planas nº 9 i 11 on s'han fet escales d'accés a les cases menjant-se l'ample de vorera. Per un costat l'ajuntament vol seguretat pel vianants i per l'altre no garanteix el pas de la gent. Fa temps varen agafar el compromís d'arranjar els passatges i no han fet ni un. Cal saber racionalitzar la despesa d'1Milió de €.
Camí escolar es només el tram que uneix l'Escola amb les pistes esportives i l'Escola Bressol. Allà està molt be ampliar la seguretat. A la resta de la Floresta també, però amb criteris globals per tot el barri. Amb voreres dignes o espais compartits, però obligant als vehicles a reduir la velocitat. Sembla que l'Ajuntament vulgui vendre aquest projecte com model per a tota la Floresta i construir una mena de circuit amb direccions úniques, on els cotxes aniran més ràpids encara.
Conversa amb julie dalgier
El cami escolar es una bona iniciativa i proposta desde l’escola fins a les pistes de can llobet pero el tram fins al pont del diari en sentit unic no es una solución correcta per el barri. Per disminuir el transit de coches pero tambe dels busos Cal projectar en una nova rotonda en la BV-1462 per conectar el cami de terrassa amb els tunels, l’escola i valvidrera.
A més la Cta. de Vallvidrera es responsabilitat de la Diputació i per tant li pertoca a la Diputació fer aquesta inversió, d'aquesta manera l'ajuntament de Sant Cugat no cal que faci cap despesa. Únicament cal fer gestió per part de l'ajuntament i aconseguir que la Diputació faci aquesta rotonda de connexió amb el C/ Camí de Terrassa a Barcelona.
Conversa amb Marisol Blanco
La prioridad que urge en la Floresta es la calle Emeterio Escudero. Cuando ves a los padres llevar el cochecito, o los niños, ancianos y demás viandantes caminar por esa calle, se te ponen los pelos de punta. Si no, que el ayuntamiento de Sant Cugat haga una observación.
Es un eje por el que pasan camiones, autocares, coches a toda velocidad, y el riesgo es máximo.
Invertir en el proyecto escolar es muy bonito, pero nos tapamos los ojos ante una evidencia que se deja en manos del ayuntamiento de Barcelona y que no sabemos cuando se realizará. Me parece empezar la casa por el tejado. Por eso no estoy de acuerdo en el projecto escolar del pont del diari a la escuela, creo que ese trayecto es mucho mas seguro y se ha mejorado mucho en todo el acceso a la escuela.
Molt bona la teva observació i la reflexió en relació a les prioritats. A veure si l'ajuntament escolta la veu dels veïns i fa marxa atras a aquest projecte tant desmesurat de proposta i despesa, i dedica els diners a aquelles actuacions que son realment necessàries.
Un argument mes en contra de la actual proposta es que crea 2 nous taps de circulació:
• El primer “embús”: Els cotxes que tornen de l’escola cap el Pont del Diari, en la rotonda de la carretera de Vallvidrera tindran que girar cap a l’esquerra, s’hauran de creuar amb els cotxes que venen des de les pistes i van cap a l’escola o l’autopista .
• El segon tap, es produirà amb aquets mateixos cotxes quan arribin al Pont del Diari; voldran creuar el Pont (esquerra) i es creuaran amb els que van cap a las pistes/camí de l’escola/autopista.
Simplificant, la proposta actual, suposa mes Km de cotxe, mes embossos de tràfic, mes contaminació i mes temps perdut (que genera mes estrès)
Això quedaria sol ventat fent cas a la proposta de Josep Angel Noguera (25) o de Juan Gamero (26)
Fredament, mantenir el doble sentit de circulació entre el Pont del Diari i les pistes, tindria l’avantatge d’afegir suports al projecte (ningú s’ha queixat de la resta del projecte) i pot-ser la de un menor cost
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...