Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Revisió Pla de Mobilitat
Acceptades
La proposta és totalment necessària, però insuficient. Cal anar restringint progressivament la circulació de vehicles a la zona central de la ciutat. Aquí viu la major part de persones i es concentra el trànsit actualment, de forma que la circulació de vehicles a motor i la contaminació que generen té un elevadíssim impacte sobre la salut i la qualitat de vida de les persones. En aquesta zona, la circulació hauria d'acabar sent només la de proximitat, és a dir veïns, comerços i serveis. Tota la circulació de pas, en trànsit, s'hauria d'anar eliminant progressivament redirigint-la cap a la perifèria de la ciutat. Això precisa d'elements dissuassoris (increment de reductors de velocitat, prioritat vianants...), afavoriment del transport actiu (a peu, bicicleta), millora del transport públic i aparcaments a les entrades de la ciutat. És a dir, una revisió a fons del pla de mobilitat posant la salut de les persones com a objectiu prioritari.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Bon dia,
La seva proposta correspon a una de les prioritats d'aquest Ajuntament i s'incorpora a l'expedient de la comissió de seguiment de l'Ordenança.
Moltes gràcies.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
No seré tan agosarat de donar per fet què has llegit i què no, ni m'atreviré a opinar sobre la teva intel·ligència. En tot cas, hem llegit informes diferents o bé hem interpretat les dades de maneres diverses. En els informes de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Sant Cugat està entre els 22 municipis que superen de manera continuada els límits d'òxids de nitrogen i partícules de la UE degut a les emissions dels vehicles. Només cal que es llegeixi l'informe annex a la proposta o bé la web de l'AMB o GenCat. Una dada puntual com la de l'estació de Sant Francesc no és representativa de la situació global. A més, els nivells de la UE són molt més tolerants que els de l'OMS. Els estudis científics mostren els impactes negatius evidents de la contaminació sobre la nostra salut, a més dels causats pel soroll o l'ocupació de l'espai públic. El vehicle privat està considerat un dels principals problemes per a la qualitat de vida a les ciutats. Cadascú que en faci la interpretació que vulgui.
Carregant els comentaris ...