Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Revisió Pla de Mobilitat
Acceptades
La proposta és totalment necessària, però insuficient. Cal anar restringint progressivament la circulació de vehicles a la zona central de la ciutat. Aquí viu la major part de persones i es concentra el trànsit actualment, de forma que la circulació de vehicles a motor i la contaminació que generen té un elevadíssim impacte sobre la salut i la qualitat de vida de les persones. En aquesta zona, la circulació hauria d'acabar sent només la de proximitat, és a dir veïns, comerços i serveis. Tota la circulació de pas, en trànsit, s'hauria d'anar eliminant progressivament redirigint-la cap a la perifèria de la ciutat. Això precisa d'elements dissuassoris (increment de reductors de velocitat, prioritat vianants...), afavoriment del transport actiu (a peu, bicicleta), millora del transport públic i aparcaments a les entrades de la ciutat. És a dir, una revisió a fons del pla de mobilitat posant la salut de les persones com a objectiu prioritari.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Bon dia,
La seva proposta correspon a una de les prioritats d'aquest Ajuntament i s'incorpora a l'expedient de la comissió de seguiment de l'Ordenança.
Moltes gràcies.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
7 comentaris
Conversa amb Xavier
Cal considerar l'opció d'un peatge dissuasiu de l'ús de combustibles fòssils.
Sens dubte és un element a considerar dins de les diferents opcions.
Conversa amb Carles Castell Puig
El veí de Sant Cugat Jordi Sunyer, gran expert en qualitat de l'aire, diu en una entrevista que a Catalunya ens falta una Pontevedra. Una ciutat que es cregui realment que cal solucionar definitivament el problema de la contaminació de l'aire degut als vehicles a motor i els seus efectes sobre la salut de les persones. Perquè aquesta ciutat no pot ser Sant Cugat? Tota l'experiència de Pontevedra, interessantíssima, s'ha recollit en la publicació "Primero a cidade: A mobilidade en Pontevedra 1999-2019". Tot un exemple de treball i compromís. Som-hi?
Totalment d'acord amb el reconegut científic i santcugatenc Jordi Sunyer.
Pontevedra és un exemple a seguir. Ara tenim una gran oportunitat.
Conversa amb Gianluigi
Dono per donat que NO heu llegit les dades publicades, doncs DEMOSTREN que a Sant Cugat NO tenim un problema de pol.lucció. La resta é spolitica de baixa calitat i emocional, en contra de la intel.ligencia i la análisi. Obligar a desfer-nos de cotxes antics per nous, és MOLT més pol.luent que portar al fi del cicle de la vida útil del cotxe antic.
Aixó no vol dir no fer politiques més verdes, però fer lleis basant-se en les emocions i no en les dades diu moltíssim de la intel.ligencia de que les proposa i de qui les respalda.
Gianluigi,
En aquesta proposta penso que no es parla de "obligar a desfer-nos de cotxes antics per nous", és parla de "...restringint progressivament la circulació de vehicles a la zona central de la ciutat" que no és el mateix.
Cal treure vehicles privats de motor, siguin com siguin.
Cal un canvi d'hàbits. No s'ha de buscar la solució en un canvi tecnològic, aquest cop no. Aquest cop amb diners tan sols, no ho solucionarem. Mala sort.
El Carles C.P. ja t'ha contestat sobre el tema de la contaminació. Hi estic d'acord amb ell.
No seré tan agosarat de donar per fet què has llegit i què no, ni m'atreviré a opinar sobre la teva intel·ligència. En tot cas, hem llegit informes diferents o bé hem interpretat les dades de maneres diverses. En els informes de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Sant Cugat està entre els 22 municipis que superen de manera continuada els límits d'òxids de nitrogen i partícules de la UE degut a les emissions dels vehicles. Només cal que es llegeixi l'informe annex a la proposta o bé la web de l'AMB o GenCat. Una dada puntual com la de l'estació de Sant Francesc no és representativa de la situació global. A més, els nivells de la UE són molt més tolerants que els de l'OMS. Els estudis científics mostren els impactes negatius evidents de la contaminació sobre la nostra salut, a més dels causats pel soroll o l'ocupació de l'espai públic. El vehicle privat està considerat un dels principals problemes per a la qualitat de vida a les ciutats. Cadascú que en faci la interpretació que vulgui.
Carregant els comentaris ...