Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Vehicles "clàssics" només 5 dies l'any
Acceptades
Proposo que els vehicles clàssics de més de 25 anys, si és veritat que surten molts pocs dies l'any per fer concentracions i actes varis, caldrà que prèviament estiguin donats d’alta al Registre de vehicles clàssics de l’AMB i, a més, quan vulguin circular per "sortir a passejar" sol·licitin l’autorització abans de les 23.59 hores del dia anterior al qual vulguin circular.
Tan sols es podran autoritzar fins a 5 dies l’any.
En els actes organitzats a Sant Cugat de vehicles clàssic, no s'haurien de fer dintre de la zona de ZBE. No és coherent. Res d'anar al Monestir i tot això. Res de fomentar la cultura del cotxe, del motor i del "gas".
Tan sols es podran autoritzar fins a 5 dies l’any.
En els actes organitzats a Sant Cugat de vehicles clàssic, no s'haurien de fer dintre de la zona de ZBE. No és coherent. Res d'anar al Monestir i tot això. Res de fomentar la cultura del cotxe, del motor i del "gas".
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Bon dia,
Efectivament aquesta mesura ja està contemplada a la proposta de l'AMB i serà estudiada per incorporar a l'Ordenança de Sant Cugat del Vallès,
Moltes gràcies.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb asimoba
Limitar els cotxes clàssics a 5 dies l'any no farà que hi hagi més salut. El que s'ha de fer es potenciar el transport públic, posar un peatge al centre -com fan les grans ciutats com a Londres o Estocolm- amb un parking gratuït afora (que ja existeix per cert), limitar el diesel i afavorir els espais verds que es mengin el CO2. Els cotxes clàssics no són ni el 0,1 % del total dels vehicles, no ho oblidem. el % de contaminació que poden tenir respecte als vehicles de cada dia és insignificant. i més circulant els dies festius. Si us plau, no ens equivoquem buscant culpables: vehícles industrials diesel (camions, autobusos), calefaccions, vehícles pesats (grues, maquines d'asfaltar per exemple), falta de coordinació de semafors, rotondes i pasos permanents que fan que estiguin els cotxes arrancant i frenant amb l'increment de consum que comporta .... tot suma.
Asimoba,
Tot suma, tu ho has dit.
Estic totalment d'acord amb totes les teves propostes de l'última resposta, però com que "tot suma", que cotxes contaminants (els que siguin) circulin per la ciutat, també "suma".
És el que jo penso, i jo proposo amb l'oportunitat que em dona això de "decidim Sant Cugat", però segur que el lobby (RACC, etc.) del motor ja mirarà de que tot quedi molt suau.
Carregant els comentaris ...