Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Vehicles "clàssics" només 5 dies l'any
Acceptades
Proposo que els vehicles clàssics de més de 25 anys, si és veritat que surten molts pocs dies l'any per fer concentracions i actes varis, caldrà que prèviament estiguin donats d’alta al Registre de vehicles clàssics de l’AMB i, a més, quan vulguin circular per "sortir a passejar" sol·licitin l’autorització abans de les 23.59 hores del dia anterior al qual vulguin circular.
Tan sols es podran autoritzar fins a 5 dies l’any.
En els actes organitzats a Sant Cugat de vehicles clàssic, no s'haurien de fer dintre de la zona de ZBE. No és coherent. Res d'anar al Monestir i tot això. Res de fomentar la cultura del cotxe, del motor i del "gas".
Tan sols es podran autoritzar fins a 5 dies l’any.
En els actes organitzats a Sant Cugat de vehicles clàssic, no s'haurien de fer dintre de la zona de ZBE. No és coherent. Res d'anar al Monestir i tot això. Res de fomentar la cultura del cotxe, del motor i del "gas".
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Bon dia,
Efectivament aquesta mesura ja està contemplada a la proposta de l'AMB i serà estudiada per incorporar a l'Ordenança de Sant Cugat del Vallès,
Moltes gràcies.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
5 comentaris
Molt bona idea!!!
Conversa amb asimoba
No estic d'acord i això és limitar el lliure moviment dels particulars. Si jo, com poseidor de cotxe classic estic pagant un impost de circulació, no es pot limitar la circulació del cotxe excepte en casos excepcionals de alta contaminació. De la mateixa manera que tampoc podrà circular el camió de repartiment de begudes d'un bar al carrer Santiago Rusiñol, per exemple.
Tinguem el compte que el fet de que es facin a molts, moltíssimes poblacions l'acollida i exposició de cotxes clàssics no es perque 4 senyors amb un cotxe vell facin la volteta, no senyor. El propòsit és, apart de que gent del poble i de fora vagin al centre a passejar i fer consum, un fet cultural ensenyar cotxes en un estat ENVEJABLE per tal que els nostres fills i nets veiessin com circulavem fa més de 25 anys. Hi ha de tot, però en general són cotxes molt ben conservats i hi ha veritables joies que també ha de ser un orgull exposar-les i saber-les valorar. O no és un bé cultural el rally Barcelona-Sitges?
Asimoba,
La ZBE va de prohibir els vehicles contaminants segons un barem que s'ha mal inventat la DGT. Això de prohibir els cotxes només els dies d'alta contaminació és fins al 31 de desembre de 2019. Ara sembla que l'Ajuntament no ho ha preparat a temps i s'allarga el plaç mentre fan l'ordenança.
En una altre proposta que corre per aquesta plataforma, hi ha qui diu que els cotxes clàssic surten pocs dies l'any. Que es determini els dies, entre 5 i 10 dies l'any. Això és que jo proposo. Barcelona farà una cosa similar.
Això és fa per salut, per la salut de tothom.
S A L U T !
Limitar els cotxes clàssics a 5 dies l'any no farà que hi hagi més salut. El que s'ha de fer es potenciar el transport públic, posar un peatge al centre -com fan les grans ciutats com a Londres o Estocolm- amb un parking gratuït afora (que ja existeix per cert), limitar el diesel i afavorir els espais verds que es mengin el CO2. Els cotxes clàssics no són ni el 0,1 % del total dels vehicles, no ho oblidem. el % de contaminació que poden tenir respecte als vehicles de cada dia és insignificant. i més circulant els dies festius. Si us plau, no ens equivoquem buscant culpables: vehícles industrials diesel (camions, autobusos), calefaccions, vehícles pesats (grues, maquines d'asfaltar per exemple), falta de coordinació de semafors, rotondes i pasos permanents que fan que estiguin els cotxes arrancant i frenant amb l'increment de consum que comporta .... tot suma.
Asimoba,
Tot suma, tu ho has dit.
Estic totalment d'acord amb totes les teves propostes de l'última resposta, però com que "tot suma", que cotxes contaminants (els que siguin) circulin per la ciutat, també "suma".
És el que jo penso, i jo proposo amb l'oportunitat que em dona això de "decidim Sant Cugat", però segur que el lobby (RACC, etc.) del motor ja mirarà de que tot quedi molt suau.
Carregant els comentaris ...