Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Ecologisme i plans de mobilitat
En avaluació
S'ha de tenir en compte i ponderar com afecten certes mesures dels plans de mobilitat a la contaminació per emissions dels vehicles.
Per exemple, els passos de zebra elevats o els coixins berlinesos que s'han anat prodigant per tots els barris suposen un clar augment de les emissions, doncs els conductors han de frenar reduint força la velocitat, perdent força inercial, per passar a fer una accelerada en sobrepassar aquests obstacles en quan s'han franquejat. Aquestes accelerades produeixen una gran emissió que, altrament, no existiria. Cal buscar formes de pacificar el trànsit que no tinguin aquest efecte contaminant.
Un altre exemple, són el canvis de carrers de doble direcció a sentit únic de circulació. Això suposo fer recorreguts molt més llargs, cosa que implica major consum de carburant. A més, és contradictori amb les mesures pacificadores del trànsit, doncs propicia que es vagi més ràpid.
Per exemple, els passos de zebra elevats o els coixins berlinesos que s'han anat prodigant per tots els barris suposen un clar augment de les emissions, doncs els conductors han de frenar reduint força la velocitat, perdent força inercial, per passar a fer una accelerada en sobrepassar aquests obstacles en quan s'han franquejat. Aquestes accelerades produeixen una gran emissió que, altrament, no existiria. Cal buscar formes de pacificar el trànsit que no tinguin aquest efecte contaminant.
Un altre exemple, són el canvis de carrers de doble direcció a sentit únic de circulació. Això suposo fer recorreguts molt més llargs, cosa que implica major consum de carburant. A més, és contradictori amb les mesures pacificadores del trànsit, doncs propicia que es vagi més ràpid.
S'està avaluant aquesta proposta
Bon dia,
“En relació a la seva proposta relacionada amb la posada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions ( ZBE) a Sant Cugat del Vallès, l’ informem que s’ha incorporat a
l’expedient corresponent i serà analitzada per la Comissió municipal que està treballant la futura Ordenança que ha de regular la ZBE”
Moltes gràcies
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Ernest Vidal i Saborit
Si fem fora els passos elevats i coixins berlinesos, els cotxes i motos aniran més ràpids, faran més soroll i tindrem la ciutat menys humana. La velocitat dels cotxes s'ha de disminuir dràsticament a la ciutat. Un cotxe pot ser un perill. Si els cotxes van més ràpid no ajuda a promocionar la bicicleta.
No es tracta de fer fora passos elevats i coixins berlinesos i deixar-ho com abans, sinó de posar altres mesures de pacificació del trànsit que no impliquen frenades i arrencades brusques. Això està estudiat i hi ha models que han funcionat a molts llocs, per exemple, a Holanda. Moltes vegades els cotxes fan més soroll en superar aquests obstacles que si no hi són. I sí, per suposat que la velocitat s'ha de reduir dràsticament a ciutat, hi estic totalment d'acord. I a les bicicletes se les ha de protegir millor, però això ja hi ha diverses aportacions que ho remarquen. Jo circulo amb bicicleta habitualment.
Carregant els comentaris ...