Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Que és un "carrer 30"? Explicar-ho be a tothom.
En avaluació
Proposo explicar a tota la ciutadania que significa un "Carrer 30". Ara mateix és un gran desconegut.
S'està avaluant aquesta proposta
Bon dia,
“En relació a la seva proposta relacionada amb la posada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions ( ZBE) a Sant Cugat del Vallès, l’ informem que s’ha incorporat a
l’expedient corresponent i serà analitzada per la Comissió municipal que està treballant la futura Ordenança que ha de regular la ZBE”
Moltes gràcies
Llistat d'adhesions
i 1 persona més
(veure més)
(veure menys)
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Ernest Vidal i Saborit
Cal fer més coses que dibuixar un "30".
A SC veiem com a molts carrers residencials de Valldoreix, Mirasol i La Floresta es pinta un "30" a la calçada i ja està, tothom de l'administració amb la consciencia tranquil·la, tot solucionat... PERÒ NO!!
La gent no sap que vol dir això. La gent només es queda amb el "30" i que qualsevol que circuli a menys de 30 km/h s'ha d'apartar del camí. Cal fer el incís, que ciclistes urbans (no els esportistes vestits de lycra), circulen entre 15 i 25 km/h sense esforç, però les velocitats de 30 km/h només s'assoleixen en baixada i/o amb bicicletes elèctriques amb un petit esforç. El ciclista urbà que va a l'escola o a la feina, circula tranquil·lament amb l'esquena recta, sense buscar l'esforç físic (si l'exercici).
La pintura s'esborra.
Sovint hi ha assetjament per part del cotxe, on si no hi ha cap radar, circula a 40 o 50km/h sense cap sentiment de culpa, doncs està assumit i ben vist per la societat, que "no es pot anar més lent".
(segueix)
Caldria fer els "carrers30" o "Zones30", amb aspecte d "menys calçada" i "més zona lenta", "zones pacificades", "zones de salut". Els vianants tenen la prioritat sempre.
Sovint hi ha assetjament a les bicis. El cotxe arriba a l'alçada de la bici, i la bici al escoltar el cotxe s'aparta, sovint posant-se en perill, doncs fa un mal hàbit ciclista al passar aprop de portes de cotxes i fer cruïlles sense visibilitat. Si la bici no s'aparta, el cotxe s'amorra i/o fa servir el clàxon. No cal dir que els cotxes són màquines que fan por. A les zones residencials del municipi de SC hi ha una mica la sensació d'impunitat. La llei del més fort!
Aquest fet és un clar desincentivador del ciclista novell o jove. Això fa que molt ciclista novell circuli per les voreres i que molts pares vegin amb por que els seus fills circulin en bici.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Zona_30
Relat curt "En bici x Sant Cugat (fets reals)"
https://blogs.cugat.cat/santjordi/2019/04/05/en-bici-per-sant-cugat-fets-reals/
Carregant els comentaris ...