Nova regulació dels patinets i altres vehicles de mobilitat personal
#patinets Modificació de les ordenances de convivència i circulació per adaptar-les a l'ús dels vehicles de mobilitat personal (VMP)
Cal regular els VMP i els seus usuaris
Entenc que els VMP haurien de:
1. Estar identificats amb algun tipus de matricula
2. Disposar de llums, frens homologats...
3. Estar assegurats
4. Els llocs per on han de circular han d'estar ben definits
5. Els conductors haurien de poder acreditar coneixement del Codi de Circulació així com regular l'edat depenent del tipus
1. Estar identificats amb algun tipus de matricula
2. Disposar de llums, frens homologats...
3. Estar assegurats
4. Els llocs per on han de circular han d'estar ben definits
5. Els conductors haurien de poder acreditar coneixement del Codi de Circulació així com regular l'edat depenent del tipus
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
4 comentaris
Identificats si, llums també, assegurança ja és més difícil, i les nocions de circulació... tothom les hauria de conèixer.
Sobre "identificar", al igual que s'ha comentat alguna vegada sobre les bicis:
Sovint es proposa que si la gent que va amb bicicleta o VMP portessin placa de matrícula o registre identificatiu, seria més segur perquè els VMP assumirien responsabilitat per les seves accions i respectarien les normes de circulació. Encara que s'ha intentat, ningú no ha aconseguit fer una proposta viable de matriculació de bicicletes amb cobertura universal.
A part de detalls sobre com es matricularien les bicicletes (i VMP) dels nens, si el registre seria per al vehicle o la persona, o quines regles caldria seguir o quines condicions acomplir per aconseguir una placa de matrícula, els sistemes de matriculació o registre per ells mateixos no tenen cap efecte sobre la conducta dels ciclistes, VMP i dels conductors. A més, tant matriculats com sense matricular, en el cas d'una infracció de trànsit un agent de l'autoritat només pot sancionar si atrapa l'infractor "in fraganti".
(segueix)
Si fos cert que circular amb bici (i VMP) amb matrícula fos més segur per a les persones, llavors seria possible vincular els nivells de matriculació en un país a la seguretat del trànsit. Això clarament no és el cas, i també està clar que la matriculació no sembla oferir cap desincentiu significatiu per a aquells que condueixen (o pedalen) malament.
A més, com la bici (i VMP) és un mode de transport que hauria d'incentivar-se, com es reconeix àmpliament, per la seva eficiència i perquè no contamina, posar impediments burocràtics només serviria per a desmotivar l'ús de la bici, o un obstacle per a decidir-se a provar-la als que dubten.
A Espanya les bicis (i VMP) no tenen una matrícula obligatòria d'àmbit estatal. Si els ajuntaments comencessin a imposar una matrícula pròpia per a poder circular amb bici pel seu terme, això aniria en contra del creixement de l'ús de la bici com a mitjà de transport a través dels límits municipals, sobretot en zones urbanes amb continuïtat.
Tema assegurança:
https://cyclingfallacies.com/ca/34/la-gent-que-va-amb-bicicleta-hauria-de-tenir-una-asseguran%C3%A7a-obligat%C3%B2ria-per-a-poder-circular
Aplicable al VMP.
Carregant els comentaris ...