Modificació del Reglament de funcionament dels Consells de Barri
#consellsdebarri Consulta pública
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Participació en ordenances, reglaments i planejament urbanístic
Consulta pública prèvia a l'aprovació del nou Reglament de funcionament intern dels Consells de Barri.
CONSULTA PÚBLICA
D’acord amb el que estableix l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), mitjançant el portal web de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, s’obre un període de consulta pública durant el termini de 10 dies hàbils, a comptar des del dia següent a la publicació, en relació a la proposta de nou reglament de funcionament dels Consells de Barri de Sant Cugat del Vallès.
La consulta pública té l'objectiu de recollir l'opinió de les persones i organitzacions potencialment afectades per la nova ordenança.
EL NOU REGLAMENT
Antecedents
Els Consells de Barri són òrgans desconcentrats de participació territorial, dels quals es dota l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès per assessorar-se i rebre propostes de la ciutadania respecte a les necessitats i el funcionament del barri i del municipi, per a millorar la gestió fent-la més transparent, més democràtica, i apropant les decisions a la ciutadania.
Els Consells de Barri, en el seu format actual, van ser creats en data 21/02/2011, mitjançant l’aprovació per acord del Ple Municipal del Reglament de Participació Ciutadana.
Aquest reglament en fa una primera regulació bàsica, (Art. 36-40), i és el 20 de juliol de 2015 quan s’aprova el Reglament de funcionament intern dels Consells de Barri, que en fa una regulació més exhaustiva del seu funcionament.
Problemes que es pretenen solucionar
En el curs dels últims anys, s’ha vist la necessitat d’actualitzar i millorar el funcionament dels Consells de Barri, amb l’objectiu d'adaptar-los a la nova realitat territorial i potenciar el seu paper com a òrgans descentralitzats de participació ciutadana.
Objectius
La proposta de modificar el Reglament dels Consells de barri sorgeix des de dos objectius. En primer lloc actualitzar el reglament a la realitat actual dels Consells de Barri i la seva organització territorial. En segon lloc, dotar de més flexibilitat i impuls al funcionament dels Consells de Barri.
Concretament, es defineix la distribució actual del territori en 6 Consells de Barri, s'incorporen nous canals de participació i comunicació digital, s'incorpora el registre de participació dels barris, es preveuen les sessions per videoconferència i s'obre la porta a poder fer sessions híbrides, es potencia el treball comunitari mitjançant espais més flexibles de participació, com són els grups de treball, s'aprofundeix en els mecanismes de participació dels Consells i es fomenta la seva autoregulació.
Necessitat i oportunitat de la seva aprovació
Per a la modificació del reglament de funcionament dels Consells de Barri s'ha creat una Comissió d'estudi en la que s'ha convidat representants del tots els grups polítics municipals i representants de cada Consell de Barri. La voluntat de l'Ajuntament és deixar aquesta feina enllestida per a que a principis del nou mandat, si es considera oportú, es pugui aprovar en el Ple municipal el nou Reglament dels Consells de Barri.
Tens propostes o comentaris sobre el nou Reglament? pots fer-les a Propostes i comentaris.
Propostes i comentaris Veure tots (3)
Ampliar el...
-
Creat el
09/05/2023 -
- 0
Establir...
-
Creat el
10/05/2023 -
- 0
-
Creat el
17/05/2023 -
- 0
Compartir: