Consell de Mobilitat de Sant Cugat del Vallès
#mobilitat Mou-te per sant Cugat!
Webinar: El perquè de la Zona de Baixes Emissions i l'Anella Verda a Sant Cugat
La implantació de la Zona de Baixes Emissions i l'Anella Verda a Sant Cugat comporta canvis en la nostra mobilitat quotidiana als que ens hem d'anar adaptant. En conseqüència, aquestes actuacions provoquen un debat públic necessari sobre la seva idoneïtat. Per contribuir en aquest debat, des de l'Ajuntament de Sant Cugat s'organitza el webinar "El perquè de la Zona de Baixes Emissions i l'Anella Verda a Sant Cugat"
Aquesta sessió es realitzarà on-line mitjançant videoconferència i comptarà amb les següent intervencions:
-
Pere Soler, tinent d'alcalde de Presidència, Hisenda, Serveis urbans, Mobilitat i Seguretat. -
José Gallardo, regidor de Mobilitat i Serveis urbans. -
Alba Gordó, comissionada per l'Emergència Climàtica. -
Serafí Martí, tècnic del Servei de mobilitat de l'Ajuntament de Sant Cugat. -
Carolyn Daher, científica de ISglobal. Especialista en salut pública i salut urbana. -
Xavier Querol, investigador del CSIC. Expert en la contaminació ocasionada pels vehicles. -
Marius Navazo, tècnic de la consultora Gea 21. Ens parlarà sobre els beneficis de la mobilitat en bicicleta per l'activitat comercial. -
Álvaro Fernández, gerent Autobuses Urbanos de Valladolid, S.A. Ens explicarà l'increment de l'activitat comercial a partir de la posada en funcionament del Madrid Central.
Cal inscripció prèvia
Tu tries. Tu ets el filtre
Compartim amb vosaltres el vídeo realitzat per l'Ajuntament de Sant Cugat que ha resultat guanyador del repte INNOVAIRES de la Generalitat de Catalunya, on es van presentar 115 propostes d'idees innovadores per a conscienciar sobre la qualitat de l'aire.
Webinar: El perquè de la Zona de Baixes Emissions i l'Anella Verda a Sant Cugat
Si no vas poder participar, aquí pots veure la gravació de la sessió:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
6 comentaris
Manifesto la “manca de coherència” entre la realitat que patim els ciutadans que vivim al centre de Sant Cugat amb les accions realitzades des de l’Ajuntament, cartell “Necessitem persones somiadores”, Vídeo Innovaires per a millorar la qualitat de l’aire o en la mateixa Ordenança municipal sobre sorolls, vibracions i olors.
1. CONTAMINACIÓ ACÚSTICA:
-Motos de repartiment pizzeries Carrer Martorell: entre fins a 87 db, fins allà les 12 de la nit. També carrers contigus.
- Sorolls aires condicionats d’establiments de restauració cap als habitatges superiors.
- Els camions d’escombraries comencen a passar abans de les 8 del matí. Gran ressò pel soroll a la plaça Dr. Galtés.
- Superació del límit establert segons decibels/franges horàries.
2. CONTAMINACIÓ AMBIENTAL:
- Qualitat de l’aire a l’exterior i a l’interior dels habitatges:
- Fums als habitatges superiors a establiments de restauració.
- Emissions de gasos pels tubs d’escapament.
(Segueixo en un següent comentari)
La vorera del carrer Martorell ha esdevingut un carril-moto de circulació i aparcament (perplexitat quan la policia em va comentar que hi està permès).
Circulació de les motos en sentit contrari per tal d’estalviar-se temps en el repartiment.
El carrer Martorell s’utilitza com a via de pas de molts vehicles, també de camions d’escombraries, provinents del Camí de Can Ganxet o Lluís Companys per a enllaçar amb Rius i Taulet per a no haver de fer la volta per Ribatallada.
Manca de mesures per a fer reduir la velocitat dels vehicles al carrer Martorell.
Tot i que parlo en nom propi, molts veïns han proposat una recollida de signatures.
Prego s’actualitzi i s’executi l’Ordenança Municipal sobre sorolls, vibracions i olors a fi d’afavorir la salut i el descans dels ciutadans del centre ciutat.
PROPOSO:
1. Motos elèctriques per als locals de repartiment de menjar.
2. Realització de sonometries al centre a diverses franges horàries. Al s carrers i als habitatges afectats.
3. Realització de proves de qualitat de l’aire.
4. Endarrerir la circulació dels camions d’escombraries al centre ciutat.
5. Sancionar l’aparcament i la circulació de motos a les voreres.
6. Instal•lar mesures al paviment per a delimitat la velocitat de circulació.
7. Evitar que el Carrer Martorell sigui una via de pas.
No hace falta ZBE en una cuidad pequeña como Sant cugat. No somos barcelona o Madrid. Veo una tendencia que las alcaldesas y alcaldes de pueblos siempre quieren copiar sus homólogos de ciudades grandes, para hacerse mas importantes. Y van plagar sus pueblos con semáforos, speed bumps y todo tipo de restricciones. No nos hace falta. Sant cugat no tiene un problema de emisiones , también a ser una población de poder adquisitivo alto el parque vehículo se renueva más rápido. También lo positivo esta primavera sin poda de árboles. Resumen: Less is more!
Desde l'Ajuntament es pot fer molt per ajudar a la pacificació del centre:
- Posar més parquings de bicicleta arreu (s'ha de poder fer els trajectes de inici a fi) exemple d'on posar-ne: carrer Vallés amb paseig Torreblanca, devant escola Pi d'en Xandri, ... i molts llocs més.
- Permetre que es pugui caminar per les voreres. Per manca de poda municipal i privada (l'Ajuntament a d'actuar amb els propietaris), moltes voreres son intransitables, exemple: barri del eixample. També es pot reduir un munt de "postes" i senyalitzacions que es poden agrupar per aclarir voreres.
- Molts més dialeg amb els ciutadans (quines "lineas" directes tenim per comunicar-nos?), comunicacions pedagógiques,...
- Acabar amb l'aparcament descontrolat de vehicles a zones de vianants, estudiant si necesiten alternatives o si simplement son irrespetuosos.
Responsables municipals actueu, podeu fer molt més, heu de fer més.
Gràcies.
Yo básicamente siempre voy al centro de Sant cugat en bici en vez del coche. Evitó el uso del coche para trayectos cortos. Pero a veces si vuelvo a Sant cugat desde fuera en coche y tengo cita medico en el centro es molesto: desde la introducción de la zona verde en todo el centro no hay manera de aparcar gratis y legal en Sant cugat aunque andando un poco para estas ocasiones. Estoy obligado a pasar por casa y cambiar de medio transporte primero. Creo que no está fet be.
Carregant els comentaris ...