Consell de Joves 12-17
Compromesos amb Sant Cugat
Canvis a "Sisena sessió Consell de Joves 12-17 per al curs 2022-23 — Diagnosi coeducació II "
Títol (Català)
- -Sisena sessió Consell de Joves 12-17 per al curs 2022-23 — Diagnòstic coeducació II
- +Sisena sessió Consell de Joves 12-17 per al curs 2022-23 — Diagnosi coeducació II
Descripció (Català)
-
-
6ª Sessió Consell de Joves 12/17 –
13/02/2023
Assistència:
Joan i Biel (Angeleta Ferrer), Irene i Àngela (Esbart), Pedro i Lucas (Escola de Música Victòria dels Àngels), Sàad i Judith (Catalunya).
Soledad Abejón (Cooperativa Fil a l’agulla)
Neus Albiac i Vera Giró (Tècniques del servei de Joventut – Oh!FICINA JOVE)
Sense representació: Arnau Cadell, Avenç, Leonardo da Vinci, Creanova, La Farga, Viaró, Ágora, Europa.
Ordre del dia:
1) Discriminacions observades als centres d’ensenyament secundari i entitats representades pels membres del Consell de joves 12-17.
2) Presentació de les primeres conclusions del diagnòstic de coeducació de la cooperativa Fil a l’agulla (a partir dels qüestionaris de les escoles-instituts).
3) Precs i preguntes.
1) Discriminacions observades pel diagnòstic de coeducació
Com en la darrera sessió, comptem amb la presència de Soledad Abejón, de la cooperativa Fil a l’agulla, que ens presenta de nou el diagnòstic de coeducació. Dijous vinent es presentaran els resultats i es faran propostes d’acció per intervenir des de les escoles de primària per entomar les violències i discriminacions des de la infància. També recorda que les opinions seran recollides i comunicades de forma anònima.
· En **** explica que ha detectat sobretot burles a les esquenes, d’alguns companys d’institut amb TEA, alguns nois que van amb noies són etiquetats com a homosexuals per ajuntar-se més amb noies que amb nois.
· En **** no ha observat discriminacions en els espais de socialització habituals. Excepte a una persona que tracta malament als demés.
· La ***** comenta que ha observat violència verbal, amb un nen amb autisme. També ha vist com a algun noi que va molt amb noies li diuen ‘marica’. O també la utilització de ‘marica’ com a insult quan algú no s’atreveix a fer un repte.
· En **** veu bromes homòfobes al seu centre.
· El ***** també ha detectat moltes bromes, alguna més ofensiva i amb reaccions més greus.
· El **** veu faltes de respecte al seu centre. I detecta que als nois els renyen més que a les noies. També ha notat que a les persones no-blanques se les tracta diferent, ha sentit en alguna ocasió “putos negros”.
· La ****** explica que com estudia a un centre més petit, hi ha menys conflictivitat perquè tothom es coneix més. I entre noies sí que veu que hi ha més competitivitat.
2) Taules coeducatives: primeres conclusions
A partir de qüestionaris que s’han fet arribar a l’alumnat de centres de secundària públics i alguns de privats/concertats s’han extret unes primeres conclusions:
· Un 50% es defineix amb afinitat al feminisme o a favor de la igualtat.
· Un 25% es declara feminista.
· Un 13% es considera anti-feminista.
PROPERA REUNIÓ DEL CURS 2022-2023!
El 13 de març tindrem la primera sessió sobre el tercer tema del curs: no hi falteu, ja que ens queden només 3 sessions per acabar el curs i hi ha molts centres que no estan sent representats. Si us plau, confirmeu assistència!
I recordeu dir-nos quina disponibilitat tindríeu per la setmana del 15 de maig per fer la cloenda del curs 2022-2023.
-
+
6ª Sessió Consell de Joves 12/17 –
13/02/2023
Assistència:
Joan i Biel (Angeleta Ferrer), Irene i Àngela (Esbart), Pedro i Lucas (Escola de Música Victòria dels Àngels), Sàad i Judith (Catalunya).
Soledad Abejón (Cooperativa Fil a l’agulla)
Neus Albiac i Vera Giró (Tècniques del servei de Joventut – Oh!FICINA JOVE)
Sense representació: Arnau Cadell, Avenç, Leonardo da Vinci, Creanova, La Farga, Viaró, Ágora, Europa.
Ordre del dia:
1) Discriminacions observades als centres d’ensenyament secundari i entitats representades pels membres del Consell de joves 12-17.
2) Presentació de les primeres conclusions del diagnòstic de coeducació de la cooperativa Fil a l’agulla (a partir dels qüestionaris de les escoles-instituts).
3) Precs i preguntes.
1) Discriminacions observades pel diagnòstic de coeducació
Com en la darrera sessió, comptem amb la presència de Soledad Abejón, de la cooperativa Fil a l’agulla, que ens presenta de nou el diagnòstic de coeducació. Dijous vinent es presentaran els resultats i es faran propostes d’acció per intervenir des de les escoles de primària per entomar les violències i discriminacions des de la infància. També recorda que les opinions seran recollides i comunicades de forma anònima.
· En **** explica que ha detectat sobretot burles a les esquenes, d’alguns companys d’institut amb TEA, alguns nois que van amb noies són etiquetats com a homosexuals per ajuntar-se més amb noies que amb nois.
· En **** no ha observat discriminacions en els espais de socialització habituals. Excepte a una persona que tracta malament als demés.
· La ***** comenta que ha observat violència verbal, amb un nen amb autisme. També ha vist com a algun noi que va molt amb noies li diuen ‘marica’. O també la utilització de ‘marica’ com a insult quan algú no s’atreveix a fer un repte.
· En **** veu bromes homòfobes al seu centre.
· El ***** també ha detectat moltes bromes, alguna més ofensiva i amb reaccions més greus.
· El **** veu faltes de respecte al seu centre. I detecta que als nois els renyen més que a les noies. També ha notat que a les persones no-blanques se les tracta diferent, ha sentit en alguna ocasió “putos negros”.
· La ****** explica que com estudia a un centre més petit, hi ha menys conflictivitat perquè tothom es coneix més. I entre noies sí que veu que hi ha més competitivitat.
2) Taules coeducatives: primeres conclusions
A partir de qüestionaris que s’han fet arribar a l’alumnat de centres de secundària públics i alguns de privats/concertats s’han extret unes primeres conclusions:
· Un 50% es defineix amb afinitat al feminisme o a favor de la igualtat.
· Un 25% es declara feminista.
· Un 13% es considera anti-feminista.
PROPERA REUNIÓ DEL CURS 2022-2023!
El 13 de març tindrem la primera sessió sobre el tercer tema del curs: no hi falteu, ja que ens queden només 3 sessions per acabar el curs i hi ha molts centres que no estan sent representats. Si us plau, confirmeu assistència!
I recordeu dir-nos quina disponibilitat tindríeu per la setmana del 15 de maig per fer la cloenda del curs 2022-2023.