Comissió de resposta escolar a l'emergència climàtica
Creada pel Consell Escolar Municipal 2020
La comissió del CEM de Sant Cugat per la Resposta Escolar a les Emergències vàrem detectar que teníem un desfasament evident en el treball amb residus. Per això vàrem organitzar el WEBINAR “REORIENTAR EL TREBALL AMB RESIDUS A L'ESCOLA” (Acta de la reunió (Enllaç extern)) i vàrem reflexionar sobre aquests aspectes per tal d'actualitzar-nos i avançar:
La comissió del CEM de Sant Cugat per la Resposta Escolar a les Emergències vàrem detectar que teníem un desfasament evident en el treball amb residus. Per això vàrem organitzar el WEBINAR “REORIENTAR EL TREBALL AMB RESIDUS A L'ESCOLA” (Acta de la reunió (Enllaç extern)) i vàrem reflexionar sobre aquests aspectes per tal d'actualitzar-nos i avançar:
Revisem els conceptes antics i nous:
- Si abans fèiem èmfasi en el "reciclatge i els contenidors", ara el volem fer sobre la reducció.
- Si abans donàvem el sistema de reciclatge com a bo, ara el volem problematitzar.
- Si abans consideràvem els residus com un problema només “amb el medi ambient”, ara el volem considerar també com un assumpte de justícia eco-social.
- Si fins ara hem considerat un problema de "residus" (fem la taula d'emergència “Residu Zero”, etc.), ara volem considerar un problema de tot el cicle d'extracció – transformació – comercialització – ús – tractament com a residu – vida post-tractament dels materials que fem servir a la societat.
A partir d'aquestes idees, l'equip d'ambientòlogues i ambientòlegs de la UB format per l'Eduard Codó, el Martin ferrer, la Laura Mena, el Peiyu Zheng i la Carla Soler van elaborar aquests documents per al treball als centres:
Propostes concretes per a l'acció educativa: