Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Limitar per valors de contaminació real absoluta no antiguitat
En avaluació
Cal tenir en compte els nivells reals de contaminació absoluta dels vehicles donat per la revisió del ITV, l edat del vehicle no determina necessàriament el nivell contaminant, vehicles moderns de alt cubicatge i potencia poden contaminar mes que un vehicle cuidat amb 30 anys. Aplicar criteris en base a una cuota personal de petjada ecologica, estimular l'us alternatiu public i incentivar amb subvencions el canvi de vehicle. No limitar per data de matriculació.
S'està avaluant aquesta proposta
Bon dia,
Les emissions dels vehicles ve determinada bàsicament per la seva tecnologia que a la vegada l'estableix la seva antiguetat. L'ITV " simplement determina que el vehicle té o no un bon manteniment. Dit d'una altre manera, un vehicle de fa 20 anys amb un correcte manteniment i ITV passada contamina 10 vegades més que un vehicle actual Euro 6.
Moltes Gràcies.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
6 comentaris
Conversa amb Ernest Vidal i Saborit
Josep,Estic d'acord que els actuals adhesius de la DGT són incorrectes. Han nascut en mig del frau del Diesel i l'administració no ha sabut reaccionar. És una injustícia, però com és l'únic que hi ha per regular de manera còmode el trànsit, és al que els ajuntaments s'han agafat com un clau ardent. Caldria saber si realment darrera d'aquesta acció, no hi ha el lobby de cotxe, amb la fi de que tothom es canvii el cotxe i forçar a l'administració a donar subvencions... ja ho estem veient.Penso que el que s'ha de primar és que el cotxe estigui altament ocupat (3 persones?), tingui 20 anys o 1 any és igual. Si no va altament ocupat, el conductor hauria de valorar si li interessa desplaçar-se, i llavors pagar un peatge contaminant, o mirar de triar un altre mode de mobilitat: caminar, transport públic, bicicleta, vehicle compartit, etc. Primar el canvi d'hàbits.
(segueix)
Els diners dels peatges han d'anar directament al transport públic i mobilitat sostenible, per millorar la xarxa i baixar els preus dels usuaris. Això s'ha d'explicar molt clar a tothom.No hauríem de caure en la trampa de subvencionar un canvi de cotxe, que només ens portaria a tenir la mateixa xarxa de vehicles aturats, sense que el transport públic sigui competitiu, sense poder caminar d'una manera humana, sense incentivar la bicicleta, etc. La mobilitat són "vasos comunicants", quan més cotxes, menys transport public, menys caminar i menys bici = menys salut.
Conversa amb Miquel Fuertes
Les etiquetes ambientals són incompletes perque no tenen en compte la potencia ni la mida del cotxe. Però és la única mesura de la que disposen els ajuntaments i la única existent a nivel de tot l'estat.
Penseu que les càmeres que llegeixin la matrícules dels cotxes que entrin al centre de Sant Cugat han de consultar en algun lloc quant contamina aquell cotxe, i l'únic lloc on ho pot fer és a la catalogació que ha fet la DGT.
Si fos una normativa que nomès apliquès a vehicles del poble, podrien tenir més detall (cavalls fiscals) a l'impost de circulació. Però no és el cas.
Que les etiquetes 0/ECO/B/C són imperfectes ? Sí. Però son el millor criteri que pot aplicar l'ajuntament de Sant Cugat.
Benvingut sigui.
Les etiquetes de la DGT són equivocades per que no tenen en compte el Frau del Diesel. No és una eina útil. És la solució barata i senzilla, però no és cap solució efectiva.
Per això, l'ajuntament ens dona l'oportunitat de proposar idees diferents per regular l'entrada i estada de vehicles verinosos a la ciutat.
Si sabem que amb això de les etiquetes no s'aconseguirà el que es proposa, que és reduir la contaminació, cal rectificar a temps (ara!) i fer una cosa més ambiciosa i pràctica.
I com consulta l'ajuntament de Sant Cugat el nivell d'emissions (o el que sigui que vulguis fer servir com a criteri) d'un cotxe matrículat a Cadis ?
La DGT ofereix nomes la relació Matricula -> Etiqueta
Miquel,
Jo no pretenc saber el nivell d'emissions dels cotxes, el que m'agradaria és que cada vegada tinguéssim menys cotxes (vehicles motor privats) a la ciutat, siguin quins siguin.
Decréixer el parc automobilístic.
Canviar d'hàbits de mobilitat.
Primar vehicles amb altes ocupacions (+2, +3...), no vehicles "suposadament" nets.
Etc.
Carregant els comentaris ...