Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Mirar de revertir les coses que frenen l'augment de ciclistes urbans.
En avaluació
Coses que frenen l'augment de ciclistes urbans a la ciutat (ordenat tal com raja):
- Més espais per aparcar "segur". Remarco molt la paraula "segur".
- Sensació general que fer una denuncia per robatori de bici no serveix per res. Reafirmat per l'actitud de la policia. No hi han ganes ni se les espera.
- El cotxe és perillós. Circula més ràpid del permès. A vegades es viuen situacions perilloses i humiliants. El ciclista és lent i fràgil. La gent adquireix cotxes on els seus ocupants van més segurs, però les persones amb les que interactua a la calçada van més insegures. Cada cop els cotxes circulen més distrets (dades de la DGT) per culpa dels mòbils. Cal treure els cotxes de la ciutat.
- Cada cop els cotxes de Sant Cugat són més grans i potents. El CX (Coeficient de resistència aerodinàmica) és cada cop més alt, i els cotxes són més perillosos en zones urbanes.
- Més espais per aparcar "segur". Remarco molt la paraula "segur".
- Sensació general que fer una denuncia per robatori de bici no serveix per res. Reafirmat per l'actitud de la policia. No hi han ganes ni se les espera.
- El cotxe és perillós. Circula més ràpid del permès. A vegades es viuen situacions perilloses i humiliants. El ciclista és lent i fràgil. La gent adquireix cotxes on els seus ocupants van més segurs, però les persones amb les que interactua a la calçada van més insegures. Cada cop els cotxes circulen més distrets (dades de la DGT) per culpa dels mòbils. Cal treure els cotxes de la ciutat.
- Cada cop els cotxes de Sant Cugat són més grans i potents. El CX (Coeficient de resistència aerodinàmica) és cada cop més alt, i els cotxes són més perillosos en zones urbanes.
S'està avaluant aquesta proposta
Bon dia,
“En relació a la seva proposta relacionada amb la posada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions ( ZBE) a Sant Cugat del Vallès, l’ informem que s’ha incorporat a
l’expedient corresponent i serà analitzada per la Comissió municipal que està treballant la futura Ordenança que ha de regular la ZBE”.
Moltes gràcies
Llistat d'adhesions
i 5 persones més
(veure més)
(veure menys)
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
4 comentaris
Molts nens estan acostumats a anar en cotxe a l'escola. Això és percep des de la infància com "normal".
Poca o nul·la pedagogia per part de l'administració de les coses que no poden fer el vehicles motor quan interactuen amb una bicicleta: carrers 30, assetjament inconscient (o no)...
Els carrils bici sobre vorera són una font de conflicte permanent. El vianant no té la culpa. Cal baixar els carril bici a la calçada i treure espai al cotxe i no al vianant. No estan solucionades les sortides del carril bici-vorera a la calçada. Sempre s'acaba fet una "cosa" incorrecte.
El Pla de mobilitat diu que la prioritat de la mobilitat és de: 1r vianant, 2n bicicleta, 3r transport públic i 4t vehicle particular. Això a dia d'avui no queda reflectit a les infraestructures de la ciutat. Quan hi ha un
Quan hi ha una interacció entre un cotxe i una bici, és el cotxe el que té la majoria de vegades la prioritat. Cal revertir aquest fet i fer cas al Pla de Mobilitat existent, que és força actual i consensuat.
Conversa amb Joaquim Carbonell
Un important element limitador es la dificultat de guardar les bicis a les cases, tant per espai com acces. La bici al balco no serveix per res, s'ha de tenir tant accessible com la jaqueta al penjador de l'entrada.
Es necessita una ordenanca tant clara com la de places d'aparcament als edificis.
De fet, em sembla un aspecte tant important que obro una proposta nova.
Joaquim ;-)
Hi ha aquesta proposta en la línia que proposes. Potser s'ha de treballar una mica més:
Pàrquings segurs de les escales-comunitats de veïns
Carregant els comentaris ...