Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Pintar com a pas de bicis tots els passos de vianants
Acceptades
Quan un ciclista ha de creuar un pas de zebra s'arrisca a ser atropellat perque molts conductors no s'aturen amb l'excusa de "hauries de baixar-te de la bici". No costaria res pintar les ratlles de pas de bicicletes al costat de cada pas de zebra, de manera que no calgui baixar-se de la bici per passar-los de manera segura.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Bon dia,
La seva proposta correspon a una de les prioritats d'aquest Ajuntament i esperem que es vagi materialitzant progressivament.
Moltes gràcies.
Llistat d'adhesions
i 1 persona més
(veure més)
(veure menys)
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
6 comentaris
Conversa amb Ernest Vidal i Saborit
La AMB ja fa un any, va redactar "RECOMANACIONS PER COORDINAR LES ORDENANCES MUNICIPALS SOBRE LA CIRCULACIÓ DE BICICLETES, VEHICLES DE MOBILITAT PERSONAL I CICLES DE MÉS DE DUES RODES".
Aquesta ordenança s'hauria d'aprovar amb urgència.
A la pag. 21 diu:
Creuament de passos de vianants no senyalitzats per a bicicletes:
Si un ciclista creua un pas de vianants és perquè ve circulant per la vorera, situació que només es donarà si se’l permet circular per voreres (desaconsellat pels conceptes bàsics presentats) o bé perquè hi ha una via ciclista situada en vorera (vorera-bici). En aquest darrer cas, per a una correcta senyalització de la infraestructura, caldria senyalitzar degudament passos per a ciclistes juntament amb els de vianants que permetin la continuïtat en les interseccions.
(continua)
En cas d’absència de senyalització específica el podran creuar, però sempre mantenint la preferència del vianant i prenent precaucions com reduir la velocitat i buscar el contacte visual amb els conductors dels vehicles que circulen per la calçada, per assegurar-se ser vistos.
Doncs això!
Conversa amb Miquel Fuertes
Vas pel carril bici de Rambla del Celler de Francesc Maragues cap a Sant Medir. Vols creuar per qualsevol dels 6 passos de vianants (cap a carrers Sort, Sant Ramon, Came, Balmes o Sant Medir, tots ells de vianants) i t'arrisques a que un conductor estressat no es pari i et cridi "t'has de baixar de la bici". Es creuen amb el dret d'amenaçar-te amb atropellar-te pel fet que no hi siguin les ratlles de passera de bici. Em pasa tos les setmanes. Normalment, el cotxe que t'ha posat en risc, s'ha d'aturar poc metres més endavant pel semàfor o pel volum de cotxes.
Miquel,
M'ha costat entendre la teva casuística.
Legalment i a dia d'avui, les bicicletes no podem creuar un pas de vianants muntats a sobre de la bici. Malgrat això, jo ho faig cada dia moltes vegades, però no em llenço de qualsevol manera, ho faig amb prudència per la meva integritat personal. Entenc que si no baixo de la bici, el cotxe té la preferència. Ho tinc assumit i ho trobo coherent.
El que proposa l'AMB amb la nova ordenança pendent d'aprovar, és que la bici, que que porta una velocitat més elevada que un vianant, faci com un "cediu al pas" al cotxe i contacte visual amb el cotxe.
Al mateix hauria de fer la gent que corre. Jo ho trobo de sentit comú.
Tots aquest problemes venen derivats a que el carril bici està en vorera i està plantejat per anar del punt A al punt B. No s'ha dissenyat per anar a punts intermedis. Si el carril bici estigués a la calçada, el comportament de la bici podria ser com la del cotxe i podria sortir per qualsevol carrer.
Exacte, ens hem de baixar de la bici a menys que estigui pintada a terra uns quadrats al costat del pas de zebra que marquen el pas de bicicletes. En passos de zebra molt cèntrics, com els que t'esmento, on hi ha un alt volum de vianants, patinets i bicicletes, no te massa sentit donar prioritat a un cotxe que ja està circulant per un carrer estret on no te sentit anar ràpid. Senyalitzar tots aquests passos de zebra per donar prioritat a bicicletes (tal com s'ha fet fa poc amb el que travessa Francesc Moragues al principi de la rambla) estalviaria molts conflictes i ensurts.
Miquel,
El que s'ha habilitat fa un mes a Francesc Moragues (que ho va demanar l'Assemblea de la Bici fa més de 4 anys) és la continuïtat al pas de vianants del carril bici, amb un semàfor per cert. El que tu demanes és diferent.
Encara que estigués pintat de vermell, un s'ha d'aturar i mirar. Els que van corrent (runners) tampoc tenen dret a creuar el pas de vianants de qualsevol manera. En un pas de vianants sense semàfor s'ha de mirar i fer contacte visual, a peu o en bici, ens ho van ensenyar de petits i és de sentit comú si vols conservar la vida.
Si una bici va pel carril bici que esmentes i de sobte vol sortir per un pas de vianants, el cotxe no li dona temps a saber el que tu faràs, penso jo, encara que tingui un pas de bici al pas de vianants.
Carregant els comentaris ...