Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Vehicles amb ITV correcta i vehicles clàssics
En avaluació
Els nivells de contaminación a Sant Cugat són inferiors als recomenats. Mentre no els superin no soc partidari de llimitacions ja que les revisions obligatòries (ITV) ja controlen la toxicidad dels residus. I els vehicles clàssics amb més de 25 anys d'antiquitat, que circulen molt poco dies a l'any, ja no podrán sortir ni a les concentracions i trovades de clàssics?. La majoria no porten matrícula d'històrics, ja que conserven l'antiga
S'està avaluant aquesta proposta
on dia
“En relació a la seva proposta relacionada amb la posada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions ( ZBE) a Sant Cugat del Vallès, l’ informem que s’ha incorporat a
l’expedient corresponent i serà analitzada per la Comissió municipal que està treballant la futura Ordenança que ha de regular la ZBE”
Moltes gràcies
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
3 comentaris
Els vehicles, per poder ser considerats aptes per circular, han hagut de superar prèviament les normatives de la Unió Europea relatives a l’homologació i la matriculació vigents en cada moment. Aquestes normatives estableixen, entre altres aspectes tècnics, uns límits d’emissió de contaminants a l’atmosfera. Les inspeccions periòdiques obligatòries de la ITV comproven, entre d’altres, que les emissions de cada vehicle s’ajusten als límits aprovats originalment, és a dir, que no han variat en relació amb quan van sortir de fàbrica.
Per tant, si un vehicle ha passat la ITV correctament, no significa que no contamini.
Proposo que els vehicles clàssics de més de 25 anys, caldrà que prèviament estiguin donats d’alta al Registre de vehicles clàssics de l’AMB i, a més, quan vulguin circular per "sortir a passejar" sol·licitin l’autorització abans de les 23.59 hores del dia anterior al qual vulguin circular.
Es podran autoritzar fins a 5 dies l’any.
Cal tenir en compte els nivells reals de contaminació absoluta dels vehicles donat per la revisió del ITV, l edat del vehicle no determina necessàriament el nivell contaminant, vehicles moderns de alt cubicatge i potencia poden contaminar mes que un vehicle cuidat amb 30 anys. Aplicar criteris en base a una cuota personal de petjada ecologica, estimular l'us alternatiu public i incentivar amb subvencions el canvi de vehicle. No limitar per data de matriculació.
Carregant els comentaris ...