Nova ordenança de la la Zona de baixes emissions
#ZBE Consulta pública prèvia a l'aprovació de la nova ordenança que regularà la zona de baixes emissions.
Les dades diuen que No Cal cap restricció
En avaluació
Les DADES que publiquen des de l'Ajuntament DEMOSTREN que NO CAL afegir cap restricció. Qualsevol decisió diferent al respecte està feta des de la ideologia i no des de la anàlisi de les dades. La manca de capacitat intel.lectiva i d'analisi fa prendre decisions a la moda, i no decisions necessàries. Fins i tot les dades demostren que la pol.lucció disminueix any rere any, aixó vol dir que cap el futur NO s'espera una situacció pijtor, si no millor. Si realment interessa disminuir la pol·lució, forçar a comprar un altre cotxe més nou és infinitament més pol.luent que donar vita més llarga a un producte ja existent. Les decisions pel be dels ciutadans van preses per persones amb capacitat d'analitzar les dades que proposen. A mes, la nova normativa és més restrictiva que la vella, doncs ni els ciutadans de Sant Cugat poden fer servir els seus cotxes sense etiqueta. Us torno a repetir: les dades DEMOSTREN que NO CAL. La resta és ideologia de baix nivell.
S'està avaluant aquesta proposta
on dia
“En relació a la seva proposta relacionada amb la posada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions ( ZBE) a Sant Cugat del Vallès, l’ informem que s’ha incorporat a
l’expedient corresponent i serà analitzada per la Comissió municipal que està treballant la futura Ordenança que ha de regular la ZBE”
Moltes gràcies
Llistat d'adhesions
i 1 persona més
(veure més)
(veure menys)
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
14 comentaris
Plenament d'acord
Conversa amb Boncios
Bastant d'acord, tanmateix no és incompatible amb afavorir l'ús de mitjans de transport més ecològics. Iniciatives com el repartiment de mercaderies última milla en bicicleta, els pàrquings dissuasoris a l'entorn de la ciutat, afavorir fiscalment les zones verdes, etc., són dignes d'estudi.
Correcte, aquesta (la teva) crec que és la REAL forma de afavorir un centre menys contaminat (que al moment no ho és).
Politiques que facilitin deixar l'ús del cotxe, però obligar a comprar-ne un altre (augmentant la pol.lucció) perqué per moda (i en desacord amb les seves dades) ens diuen que és millor OBLIGAR a tirar un coxte, no es la solucció. És la solucció pel venedors de cotxes, no per la poblacció. La població necessita alternatives vàlides, no obligaccions pensades i fetes per gent que te difficultats per llegir un full de dades (que presenta com a demonstració de la seva posicció...).
Conversa amb Ernest Vidal i Saborit
Les dades del Parc de Sant Francesc malauradament no són les úniques que disposem de Sant Cugat. No és una mostre representativa del municipi, és tan sols un punt concret.
La realitat és que Europa està sancionant a Madrid i a l'Àrea Metropolitana de Barcelona per no complir amb les reduccions d'emissions. No podem agafar-nos a una dada no representativa per voler seguir amb els hàbits de sempre.
Visc a Sant Cugat des de fa 32 anys i he vist l'evolució del trànsit i del fum amb els meus propis ulls i nas literalment.
El que triomfa és que cada vegada tenim més zones de vianants, de plataformes invertides i pacifiques. No cal aturat aquesta evolució a una ciutat més humana i tranquil·la.
El transit i els vehicles a motor, tenen més derivades negatives que només la contaminació.
Si cal fer un petit esforç i un canvi d'hàbits, s'ha d'anar assimilant cada un al seu ritme, però és la tendència, no es cap moda.
Volia dir "...són les úniques" i no "...no són les úniques" :-S
Perdona Ernest, si bé és cert que les dades són només d'un barri, per, des de l'ajuntament, donar-nos només aquestes dades vol dir només dos opcions:
1) ens publiquen aquest perqué és el amb dades "pitjor" es a dir, amb les dades que ens donen un escenari més tràgic. Si fos aixì vol dir que la resta de centralines ens donen retultas millors o iguals. Resultats: els valors NO justifiquen cap restricció.
2) Han agafat el primer full que s'han trovat... lo que demostra el nivell que tenen, no vull imaginar qué ponden partorir pel poble amb aquest nivell de superficialitat, i també demostra que les dades li donen igual, ho fan per moda i ideología.
En els dos suposits, és un problema de moda i ideológic. I deixam-ho dir, és absurd ser gestionat per persones que no tenene capacita intel.lectual per analitzar unes dades tan simples.
Amb respecte al canvi al llarg de les últimes décades.
a) Fins fa pocs anys NO es tenien dades de la pol.lucció, amb lo qual és especulatiu dir que era molt millor (fa 30 anys és normal, el poble era menys de la meitat... s'ha de veure la pol.lució per habitant).
b) Seguim amb el mateix problema: Les dades DEMOSTREN que NO cal cap restricció. Un'altra cosa és que s'haurien de fer politiques de afavorir l'ús d'alternatives.
c) Obligar-te a comprar un altre cotxe menys pol.luant (tirant el antic) te l'efecte contrari: augmenta la pol.lucció, és matematica la cosa (però qui pensa de manera emocional i segueix la moda no ho entendrà mai).
d) NO estic en contra de politiques que afavoreixen un ús més environment-friendly, però obligar no és la via. Obligar és la via de qui no te raó.
El canvi que s'ha de demanar és que ens gestioni gent amb capacitat intel.lectiva que no faci lleis basats en les emocinos (moda) si no en les dades.
La única central de dades de Sant Cugat del Parc de Sant Francesc és de la Generalitat, no de l'Ajuntament. De veritat, penso que no es representatiu.
Si veus les propostes que he fet, no vull que això que es proposa de la ZBE acabi amb un "canvi de cotxe". Això és el que sembla que passarà a BCN. Cal un canvi d'hàbits de la mobilitat particular. Qui pugui ho faci, i qui no pugui, que s'ho vagui plantejant per un futur.
Penso que ens pensem tots plegats que l'aire que respirem a Sant Cugat és bo, sobretot quan ho comparem amb la ciutat de Barcelona que és un desastre, però no és cert, Sant Cugat també ho pateix. També ho pateixen els nostres infants que estan en període de desenvolupament i les persones grans. Així ho diu el Doctor Jordi Sunyer, científic reconegut i santcugatenc.
https://www.totsantcugat.cat/actualitat/societat/jordi-sunyer-sant-cugat-ha-de-ser-lider-en-qualitat-de-l-aire_167070102.html
Sembla que és un 17% dels vehicles de Sant Cugat que no compleixen amb la norma per circular quan estigui implantada la ZBE. No tot el 17% ha de circular actualment, no ho sabem. Segurament es molta gent gran que té el cotxe guardat a casa tota la setmana sense poca activitat.
Estic d'acord que canviant el cotxe no solucionarem res de res. Serà com menjar una sopa amb forquilla, una cosa anecdòtica. Els adhesius de la DGT han nascut amb trampa, abans del frau del Diesel, i tots els científics diuen que les dades no són correctes. Per tant, no servirà de gaire.
Conversa amb asimoba
Completament d'acord amb Ernest: la ZBE acabarà convertint-se en una zona on només podran accedir cotxes més moderns i cars, com és el cas dels elèctrics o hibrids. per començar, si comparem la contaminació d'un seat panda dels anys 80 de 45 CV i d'un porsche cayenne actual de 350 CV, veurem que el panda contamina menys. La trampa és que el panda no té pegantina i el porsche sí. Això és dir mitges veritats i no ser corós amb la normativa de contaminació que és vol implantar "peti qui peti".
Jo soc poseidor d'un cotxe clàssic dels anys 80 i pago el meu impost de circulació a Sant Cugat. només el trec els caps de setmana i en certes ocasions. És més contaminant aquest cotxe que circula 4 vegades al mes o un cotxe diesel actual que circula diariament per anar a la feina?
Els caps de setmana podràs treure el cotxe sense problemes. Això, de moment només afecta els dies laborables.
Conversa amb asimoba
També un altre aspecte a considerar: és molt diferent la contaminació per NO2 (diesel) que CO2 (gasolina). El diesel es productor de NOx i CO2 (també sofre SO2), en canvi els cotxes de combustió només emeten CO2 a l'atmosfera però a Sant Cugat tenim un aliat que se'l menja: les plantes i boscos. Si hi ha un tresor que sí hem de cuidar a Sant Cugat, són els parcs, arbres, espais verds, Collserola en definitiva. És el nostre pulmó contra el CO2 que gràcies a la fotosíntesi es produeix l'oxigen per netejar l'aire del poble. Per això és necessari que hi hagi zones verdes al centre de Sant Cugat i ajudar a cuidar-les. No proposo "barra lliure" de circulació on hi hagi arbres, ficar restriccions potser un pedaç fins que es trobi una solució millor, però amb les multes i peatges, que es facin nous parcs i es cuidin els actuals. És una posició d'avantatge respecte a Barcelona i rodalies on no tenen els espais verds que nosaltres sí tenim. Cuidem-los per favor, són molta part de la solució!!!
Per aixó dic que posar restriccions, a més basats en les pegatines, és una decisió IDEOLOGICA, no pràctica, i no te res a veure amb la resolucció d'un problema (que a més NO existeix, segón les dades del Aj.). Facilitar l'ús de mobilitat alternatiu resol un problema, obligar-te a compra un cotxe nou és només la demonstracció de no entendre el problema, i de no voler-lo resoldre. És un qüestió de limitacció intel.lectual de qui pren les decisions... i de voler aparir a la moda. Total, no són ells que s'han de comprar un cotxe nou (que NO resól el problema).
Volen prendere una decicció per la moda, però no per resoldre un problema. Porquè no saben llegir les dades, ergo no saben resoldre un problema (que no hi és). Sant Cugat, al moment (i als últims 10 anys) NO TÉ un problema de pol.lucció. El dia que ho entendrán, podrán resoldre els problems més important i menys de moda.
No sé si s'entén el que vull expressar.
- Estic d'acord en que els adhesius de la DGT no resoldran el problema de la contaminació. Farem pessigolles al problema i perdrem 5 anys (amb sort) en l'intent.
- Penso seriosament que SI QUE HI HA CONTAMINACIÓ a Sant Cugat, malgrat les poques dades. Hi han molts factors a considerar. Per això és difícil aquest repte. Costa d'entendre.
- Penso que el que ha de sortir d'aquesta nova ordenança és aconseguir sigui com sigui, fer disminuir dràsticament el trànsit de vehicles motor privats a la zona que s'estableixi inicialment.
- Penso que no s'ha de fomentar ni donar ajudes per canviar de cotxe.
- Potser si que s'han de donar ajudes per eliminar cotxes. Transport gratuït durant 2 anys? Això ja existeix.
Penseu en la llei del tabac. Es deia el mateix que ara "No hi ha cap problema". Algú estaria disposat a tornar enrere amb el tema del tabac? Tornaríem a fumar a la feina? Fumar a classe? Fumar als FGC? Fumar als restaurants? De veritat?
Carregant els comentaris ...