Vés al contingut principal
Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web

Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.

Apunta't al butlletí digital per rebre tota la informació del teu barri - Subscriu-te!
S'està avaluant aquesta proposta

Bon dia,

En relació a la seva proposta relacionada amb la posada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions ( ZBE) a Sant Cugat del Vallès, l’ informem que s’ha incorporat a

l’expedient corresponent i serà analitzada per la Comissió municipal que està treballant la futura Ordenança que ha de regular la ZBE”


Gràcies.


El missatge principal no ha de ser "cal canviar de cotxe"

Avatar: Ernest Vidal i Saborit Ernest Vidal i Saborit En avaluació
Proposo que des de l'administració no vengeu això de la ZBE com una manera de "canviar de cotxe". El missatge no hauria de ser aquest. No hauríem de caure en la trampa (mortal!) de fer ajudes per canviar de cotxe. Cal fer ajudes per canviar d'hàbits, per passar del cotxe: a caminar, al transport públic, al cotxe compartit, a la bici, al cotxe de lloguer, que els nens vaguin a cole amb seguretat a peu o bici, treballar més a casa… Si només fem un canvi de cotxe, tots els altres actors de la mobilitat, com pot ser el transport públic, la bicicleta o el anar a peu, no es desenvoluparan com toca.Si al carrer hi han menys cotxes, els autobusos aniran més ràpids i seran més competitius, i llavors tindran més usuaris. Si al carrer hi han menys cotxes, els ciclistes aniran més segurs, i llavors hi hauran més ciclistes. Un cotxe nou ocupa el mateix que un cotxe vell (de fet ocupa més...) i segueix sent un monstre perillós, i els embussos seguiran igual.