Nova ordenança de residus
Consulta pública prèvia
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Participació en ordenances, reglaments i planejament urbanístic
Consulta pública prèvia a l'aprovació de l'ordenança reguladora del servei de neteja viària, recollida, transport i prevenció de residus.
CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA
D’acord amb el que estableix l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), mitjançant el portal web de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, s’obre un període de consulta pública durant el termini de 10 dies naturals, a comptar des del dia següent a la publicació, en relació a la proposta de nova ordenança de residus.
La consulta pública té l'objectiu de recollir l'opinió de les persones i organitzacions potencialment afectades per la nova ordenança.
LA NOVA ORDENANÇA DE RESIDUS
Aquesta Ordenança regula les condicions en les quals l'Ajuntament ha de prestar, i l'usuari ha d'utilitzar, el servei de recollida de residus municipals i altres residus la gestió dels quals correspongui als ens locals. També regula les mesures de prevenció de la generació de residus amb l’objectiu de reduir els impactes ambientals de tot el cicle productiu i d’ús dels productes.
1. Objectius de la norma
- Dotar al municipi d’un instrument que reguli les mesures de prevenció de la generació de residus amb l’objectiu de reduir els impactes ambientals de tot el cicle productiu i d’ús dels productes.
- Fomentar per tots els mitjans a l’abast la prevenció i reducció de la producció de residus.
- Desenvolupar el servei de recollida de residus i neteja viària, que l’article 26.1.a de la Llei 7/1985 reguladora de les bases de règim local preveu com a servei mínim i obligatori en tots els municipis.
- Incorporar les previsions contingudes en la normativa europea, estatal i autonòmica en matèria de residus, i de forma particular de a Directiva marc de residus 2008/98/CE, la Directiva (UE) 2018/851 i La Llei 7/2022, de 8 d’abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular (LRSC)
- Reduir la perillositat dels residus, disminuint l’ús de materials especials, tant pel que fa a la producció com en el consum de productes elaborats, especialment en les actuacions municipals.
- Assolir un elevat percentatge de reutilització dels residus i dels productes en el conjunt de la gestió dels residus municipals.
2. Els problemes que es pretenen solucionar
- La manca d’un instrument que reguli les condicions en les quals l'Ajuntament ha de prestar, i l'usuari ha d'utilitzar, el servei de recollida de residus municipals la gestió dels quals correspongui als ens locals.
- Acomplir amb els principis d’actuació pública i administrativa, en particular els relatius a l’ús eficaç i eficient dels recursos públics, mitjançant un procediment preestablert i determinat.
- Garantir el mínim de suficiència en matèria de recursos i d’igualtat d’oportunitats.
3. La necessitat i oportunitat de la seva aprovació
- Dotar al municipi d’un Reglament que s’inscriu com una regulació jurídica pròpia i municipal del servei que ha de prestar en matèria recollida de residus municipals i altres residus la gestió dels quals correspongui al municipi.
4. Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
- No es disposa d’altres alternatives per regular el procediment de gestió de residus al municipi tenint en compte que el desenvolupament normatiu en aquesta matèria és competència municipal.
Tens propostes o comentaris sobre la nova ordenança? pots fer-les fins el 19 de març a Propostes i comentaris.
Propostes i comentaris Veure tots (7)
-
Creat el
14/03/2023 -
- 0
-
Creat el
30/03/2023 -
- 0
-
Creat el
11/03/2023 -
- 0
-
Creat el
19/03/2023 -
- 0
Compartir: