Tornem a caminar per La Floresta
#mobilitatfloresta Procés participatiu de mobilitat i 2a fase del Pla de Millora
Presentació de la proposta i aprovació en el Consell de Barri
10-07-2017 - 22-05-2019
Veure les fases
Reducció velocitat si, direccions úniques a la xarxa principal, no.
En avaluació
Estic d'acord en millorar la seguretat dels vianants a La Floresta. Es pot fer soterrant els pals de les voreres, reduint la velocitat dels vehicles, amb badens, coixins, senyalització de prioritat de pas o plataforma única en zones més estretes. Però els carrers de la xarxa principal han de mantenir-se en doble direcció. La Floresta es un territori gran i fer direcció única carrers com proposa el pla, obligaria a donar moltes voltes absurdes pel barri. Generarà també més velocitat dels vehicles, més contaminació, més perillositat pels vianants i que carrers que eren tranquils, rebin més trànsit. Concretament al fer Verdaguer/Quadra/Palmera sentit sud, afectarà molt el dia a dia dels que viuen al sector Casino: hauran de sortir del barri donant una gran volta, per tornar a entrar si volen anar cap a l'Arrabassada, per exemple. A La Floresta portem dècades acostumats a minorar la velocitat o deixar el pas quan ve un cotxe en contra. Per les característiques del nostre barri, el vehicle es gairebé imprescindible per anar a la compra o per la gent que te problemes de mobilitat. Per això demano que no es toqui el que ja funciona be.
S'està avaluant aquesta proposta
L'eix Verdaguer/Quadra de Canals/Palmera es tan estret que no permet encabir-hi el doble sentit de circulació si es vol garantir un espai de qualitat per als vianants. Es planteja el sentit de sortida, que té més ús, i l'alternativa d'entrada per als vehicles seria per l'Av. de Can Busquets i Av. Tarruell. Si es vol mantenir en doble sentit, l'alternativa seria un vial amb plataforma única de prioritat per a vianants.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
4 comentaris
Les direccions úniques serveixen únicament per incrementar velocitats amb la seguretat que no vindrà ningú de front, a més incrementa recorreguts inncessaris, amb increment de consum de carburants, amb increment de la contaminació, amb increment de tràfic innecesari per arribar als llocs, empitjora la mobilitat atès la baixa intensitat de tràfic de vehicles.
El que cal fer es eliminar postes de compañies de serveis i enllumenat i guanyar espai pel vianant.
Es pot fer plataforma única elevada tant en el tram del començament de Verdaguer, com a la corba de Quadra de Canals abans de Palmera. Aquella corba es pot eixamplar si s'arriba a un acord amb el propietari del terreny. La tanca metàlica (biona) de Quadra de Canals s'hauria de treure perquè s'està menjant quasibé un metre de calçada. Allà es podria col·locar una vorera volada de fusta pels vianants. S'haurien de col·locar coixins berlinesos o similar abans dels punts més estrets i senyals de prioritat de pas tant al començament de Verdaguer com a la corba de Quadra de Canals.
Passeig de La Floresta fins a Dr. Olivella i Major s'haurien de mantenir també en doble direcció. Es poden treure els pals i eixamplar una mica les voreres al primer carrer i deixar en plataforma única el carrer Major. Ambdós no presenten grans problemes per la direcció doble. En tot cas els plas son el principal obstacle pels vianants. Amb la direcció única del Pg. La Floresta, els veíns del carrer Capella haurien de donar una gran volta per anar cap al carrer Diputacio, per exemple.
Del pont del Diari fins al camí de can Pagán es pot mantenir perfectament la doble direcció. Es pot fer plataforma única elevada la corba de l'avinguda de l'Estació amb carrer Nou de La Floresta. Si no, el que vingui de l'estació haurà de sortir del barri, agafar la carretera i tornar a entrar per l'Antic camí de Terrassa-Bcn per anar cap al pont del Diari-Emeterio Escudero. Als punts més estrets, senyal de prioritat de pas i plataforma única. Provem abans de fer direccions úniques!
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...