Tornem a caminar per La Floresta
#mobilitatfloresta Procés participatiu de mobilitat i 2a fase del Pla de Millora
Consulta el document complert de la proposta de mobilitat de la ...
Consulta el document complert de la proposta de mobilitat de la floresta
Tornem a caminar per La Floresta!
Aquesta proposta de Mobilitat de la Floresta concreta la mobilitat dels principals carrers del barri, per tal de facilitar el desplaçament de vianants i bicicletes i la pacificació del trànsit rodat. La proposta recull les conclusions de les sessions de treball i debats amb els veïns i veïnes de La Floresta, que s’han realitzat en el sí del Consell de Barri.
Criteris de reurbanització dels carrers de La Floresta
Es proposen un seguit de criteris de disseny pels carrers que conformen la xarxa principal, els quals s’orienten a que els conductors tinguin una clara percepció de zona pacificada, amb prioritat pel vianant.
Són criteris generals, que s’han d’adaptar necessàriament a cada tram de carrer. Més que pretendre l’estandardització del disseny, es proposen mínimes dimensions en funció de la seguretat i funcionalitat.
- Senyalització especifica en les portes d’accés del barri (amb senyalització vertical, horitzontal i amb un disseny urbanístic homogeni) per induir els conductors a reduir la seva velocitat en l’àmbit de la Floresta.
- Garantir un itinerari continu i segur pels vianants idealment d’1,5 metre d’amplada lliure en els carrers principals del barri i de 2 metres per l’itinerari escolar. Caldrà estudiar el desplaçament o eliminació dels pals per garantir aquestes amplades. També caldrà analitzar la visibilitat en corbes i en canvis de rasants. En aquest itinerari és important incorporar espai per les parades del transport públic i mobiliari adequat a l’entorn.
- Doble sentit de circulació en tots els carrers de la xarxa principal, sempre que es pugui, amb una amplada de calçada de 5,5 metres, amplada que permet el creuament de dos vehicles a baixa velocitat.
- L’aparcament es prohibeix en la xarxa principal excepte en els espais delimitats.
- Les bicicletes comparteixen calçada, reforçant la senyalització horitzontal quan es pot per donar més visibilitat a la bici. En els carrers de sentit únic es crearà un itinerari per a la bicicletes en contrasentit (senyalització horitzontal i separadors). En aquests casos l’espai del vehicle motoritzat serà de 2,25 metres i d’1,25 per a la bicicleta.
- Els projectes d’urbanització hauran de preveure les actuacions necessàries per a eliminar o ressituar els obstacles de l’espai de vianants (pals, contenidors, aparcaments, senyalització) així com el soterrament dels serveis aèris (electricitat, enllumenat i telecomunicacions).
- Gestió dels casos particulars, en punts estrets a on no es pot reunir aquestes mesures bàsiques es realitzarà segons el cas :
- Un estretament de la calçada per garantir la continuïtat i la seguretat del itinerari del vianant. La calçada passarà de 5,5m a 3,5m amb xicanes o apartadors.
- Quan no hi ha vorera als dos costats es garantirà un espai de 0,5 metres entre la calçada i la tanca de les parcel·les i un espai de protecció en els accessos als habitatges d’1 metre en trams discontinus.
- Una plataforma única amb sobreelevació a on s’indicarà la zona prioritària a utilitzar pels vehicles amb una franja diferenciada i mobiliari urbà adequat.
- Les propostes de carrers de sentit únic son excepcions: es concretaran amb els veïns més propers quan existeixi una alternativa òptima en sentit invers.
Proposta:
Es plantegen 3 estratègies diferenciades per als carrers que conformen la xarxa principal de la Floresta:
- Sentits únics (E1): es planteja aquesta estratègia allà on l’espai disponible no permet el doble sentit de circulació i la segregació de l’itinerari de vianants i de l’itinerari de motoritzats, sempre que hi hagi una alternativa de recorregut que es consideri raonable malgrat l’increment de veh-Km associat als sentits únics. Es tracta, d’altra banda, d’una estratègia que reforça la seguretat viària atès que redueix els punts de conflicte en les interseccions.
- Regulació del doble sentit amb estretaments puntuals (E2): es tracta de mantenir el doble sentit de circulació sempre i quan es pugui garantir un itinerari per a vianants d’1,5 metres. En aquesta estratègia es plantegen estretaments puntuals de la secció de calçada en els que únicament es possible la circulació en un dels sentits; es tracta de trams, habitualment curts, amb els que es pretén, d’una banda, efectuar un efecte per tal que el conductor percebi que ha de circular a velocitat reduïda i, d’altra banda, permetre increments de l’amplada de l’itinerari de vianants allà on no hi ha espai suficient per encabir el doble sentit de circulació.
- Regulació del doble sentit amb plataforma única (E3): es tracta d’una estratègia a tenir en compte allà on la secció disponible no permet el doble sentit de circulació i la segregació de l’espai del vianant i de l’espai del vehicle motoritzat. El disseny de la plataforma única i de la distribució de l’espai públic serà objecte dels projectes executius que es desenvolupin posteriorment per a cadascun dels carrers.
L’elecció d’una o altra estratègia vindrà condicionada en molts casos per l’amplada útil disponible entre façanes. En el següent plànol es mostra l'estratègia global:
Consulta el document complert de la proposta de mobilitat per a la Floresta.