CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA EN LA TRAMITACIÓ DE L’ÒRDENANÇA D’ADMINISTRACIÓ DIGITAL DE SANT CUGAT DEL VALLÈS
D’acord amb el que estableix l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC) s’obre un període de consulta pública durant el termini de 15 dies naturals, a comptar des de l'endemà a la publicació, en relació a l'aprovació de la futura Ordenança d’administració digital de Sant Cugat del Vallès.
1. Problemes que es pretenen solucionar amb aquesta iniciativa
Amb l’aprovació de l’Ordenança d’administració digital de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès es vol donar cobertura a l’actual manca d’existència d’una normativa municipal pròpia en la matèria, per tal d’oferir una major seguretat jurídica en l’aplicació de les diferents normatives d’aplicació.
2. Necessitat i oportunitat de la seva aprovació
L’increment de l’eficàcia administrativa i la possibilitat d’oferir nous serveis públics són avui dia factors importants de millora de la qualitat de vida i, més enllà, de la cohesió social. La innovació constant en l’àmbit de les xarxes de telecomunicacions i els sistemes informàtics requereix l’adaptació de la normativa vigent, per tal d’aprofitar-ne els avantatges i dotar les actuacions administratives de plena validesa legal.
D’altra banda, la creixent demanda social de transparència per part de la ciutadania ha de trobar una resposta en l’ordenament jurídic local, que faci front a les necessitats d’obtenir informació així com a la possibilitat de participar en les polítiques públiques. Cal un ordenament normatiu que incorpori aquest nou àmbit d’acció i, així, aprofitar el potencial de les eines tecnològiques existents per donar compliment a les disposicions legals vigents de forma adaptada a les necessitats del món local.
L'entrada en vigor de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic va constituir una oportunitat pels ajuntaments per aconseguir que els mitjans electrònics esdevinguessin el canal habitual per relacionar-se amb els ciutadans i ciutadanes. El posterior desenvolupament d’aquestes normes realitzat pel Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics constitueix l’ocasió per consolidar l’administració digital al municipi de Sant Cugat del Vallès.
Es proposa la creació d’una Ordenança que permeti dotar-se d'una norma pròpia que concreti com s'apliquen aquestes normes a l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès i consolidar l’administració digital, tot reforçant els drets de la ciutadania en un context de seguretat jurídica, eficiència administrativa i innovació pública.
3. Els objectius de la norma
L’objectiu principal d’aquesta norma és regular la utilització dels mitjans digitals en l’àmbit de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, per tal de facilitar la consecució més eficaç de diferents principis com ara els de simplificació, transparència, proximitat i servei efectiu a la ciutadania, la tramitació del procediment administratiu municipal, la participació ciutadana per aquests mitjans, etc.
4. Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
No s’aprecia cap altra alternativa que no sigui l’aprovació d’una ordenança que reguli l’administració digital a Sant Cugat del Vallès.
Compartir