Pressupost Participatiu 2016-17
Estat d'execució dels projectes guanyadors en l'anterior edició dels pressupostos participatius.
Itinerari per a bicicletes Rius i Taulet/Av. Graells - 1.793 vots
- Descripció: nou carril bici per connectar el centre de la ciutat amb els barris de Sant Domènech i Volpelleres i amb el Centre Comercial Sant Cugat, passant per l'avinguda Rius i Taulet i l'avinguda Graells. Es tracta de garantir un itinerari segur i promoure la mobilitat sostenible.
- Ubicació: barris de Centre Oest, Centre Est, Sant Domènech i Volpelleres.
- Estat: Executat.
- Grup de seguiment: es crea un grup de seguiment per als diferents projectes de carrils bici dels pressupostos participatius de 2016-17. L'integren els proposants, membres dels consells de barri de Centre Oest i Centre Est, la Unió Ciclista Sant Cugat, l’Assemblea de la Bici Sant, l’AV de Coll Favà, l’AV de Can Magí i tècnics de Mobilitat i Participació de l’Ajuntament.
Abril 2018. Finalitzen les obres:
El carril ja està acabat i s'hi pot circular mentre es treballa per implantar millores de mobilitat per als veïns i veïnes del barri de Sant Domènec.
Gener 2018. Comencen les obres:
El dilluns 15 de gener van començar les obres per fer el nou carril bici. Es preveu que els treballs durin aproximadament un mes. Durant aquest temps es restringeix l'aparcament per trams. A més, l'avinguda Graells passa a ser d'un sol sentit de circulació viària (sentit Volpelleres)
Novembre 2017. S'adjudica el projecte:
Un cop resolt el concurs públic, s'adjudica l'obra a l'empresa Catalana d'Inversió i Construcció Tres, SL; per un import de més de 91.000 euros. La previsió és començar els treballs a mitjans de gener i que s'allarguin entre 2 i 3 mesos.
Juny 2017. Comcença del procés de licitació:
A finals de juny es publica l'anunci per adjudicar la construcció del nou carril bici amb aquest projecte, que preveu fer el carril des de Rius i Taulet (a l'altura del carrer Pere Serra), fins a avinguda Graells, a tocar de l'avinguda de la Clota:
Aquest projecte, a més, enllaçarà amb el carril bici que fa l'AMB a la carretera de Rubí, i a l'altre extrem, amb un altre tram de carril bici que unirà Rius i Taulet amb l'avinguda de Lluís Companys, fins al carril bici del carrer Martorell, que arriba a l'estació dels FGC.
Abril 2017. S’informa els veïns:
L’Ajuntament envia una carta als veïns de l’avinguda Graells i el seu entorn per informar-los del projecte i de les afectacions a la mobilitat. La proposta és que un tram de l’avinguda Graells sigui de pujada i un tram sigui de baixada, però la majoria de veïns es mostren més partidaris de mantenir només el sentit de circulació ascendent, cap a Volpelleres.
Març 2017. Segona reunió i concreció del projecte:
Partint de les propostes de la primera reunió, s’acorda suprimir un carril de circulació a l’avinguda Graells, mantenint l'aparcament a l'altre costat del carril bici, ampliar la vorera en el tram que toca a l'avinguda Rius i Taulet i fer una plataforma elevada a la cruïlla entre aquests dos carrers. També s'acorda posar pilones per protegir l'illeta que hi ha en aquesta intersecció.
En el tram de Rius i Taulet es decideix fer un carril lateral per banda, enlloc del carril central que preveu el projecte de l'AMB, i connectar-lo amb el carril bici del carrer Pere Serra per facilitar la mobilitat en bici cap al Parc Central i l’estació dels FGC.
Gener 2017. Primera reunió i primera proposta tècnica:
La primera proposta tècnica planteja suprimir un sentit de circulació a l’avinguda Graells per habilitar-hi un carril bici de 2 metres d'ample, mantenir l’aparcament i fer una plataforma elevada a la cruïlla amb l'avinguda Rius i Taulet per garantir una major seguretat. Per al tram de Rius i Taulet, s’explica que ja hi ha una proposta de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per fer un carril bici central a l'avinguda Rius i Taulet, i un carril lateral a partir de la rotonda de Mercantic i fins a Rubí.
Des del grup de seguiment es valora però que si el bici passa pels laterals, és més fàcil poder girar i s'incrementa la seguretat. També es proposa que el nou carril enllaci amb carril bici ja existent al carrer Pere Serra per poder connectar amb el Parc Central i l'estació dels FGC.
Compartir: