Taula Ciutadana per a l’Emergència Climàtica de Sant Cugat
Seguim treballant per a l'Emergència Climàtica
Grup de treball "Canvi en el model de mobilitat"
Canvi en el model de mobilitat: encapçalat per l’aposta per la mobilitat activa i sostenible, la reforma el Pla de Mobilitat, l’impuls de plans de desplaçament d’empresa, i l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions, que restringeixi l’ús dels vehicles més contaminants a la ciutat.
Abans de participar en la sessió, us demanem que mireu aquesta presentació de les principals actuacions en l'àmbit de la mobilitat que s'estan fent des de l'Ajuntament de Sant Cugat:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb laura lopez
En resposta a l'Associació per al Transport Públic a Sant Cugat,
M'he mirat l'enllaç. És molt millor que l'existent, però hi ha punts per resoldre com algunes zones de Mirasol, La Floresta i especialment i greument Valldoreix.
Els busos que arriben a l'estació FGC Valldoreix no arriben al centre St. Cugat (entenent com a tal l'estació o pl.4 cantons)
Un valldoreixenc es queixa que actualment ha de fer una gimcana per anar al centre Sant Cugat i segueix sent així amb aquest disseny. Ha d'agafar bus barri+L11+L1 o bus barri +L9+caminar. Cal modificar traçat L11 perquè passi per estació o prop d'ella o afegir una linea. Cal assegurar sincronització busos de barri amb principal, actualment inexistent. De fet actualment ni la parada es la mateixa i cal caminar del bus de barri al bus que va a Sant Cugat.
El que si queda resolt amb la L9 és connexió a Mercat, Cinema,Auditori i Ajunt.
També cal solucionar punts de Mirasol, zona AV. Montserrat Roig i nord de la via del tren o Rambla jardi.
hola Laura! Gracies pel teu interès :-) L'objectiu de la xarxa és tenir la millor freqüència possible (15min) amb uns recursos raonables. La manera de fer-ho és concentrar els vehicles en menys línies i evitar duplicitats. Sovint això et porta a haver d'escollir entre servir moltes destinacions (distribuïnt els vehicles entre més línies) o tenir més freqüència. Respecte als teus dubtes, la connexió amb els busos de VDX seria sincronitzada a la plaça de l'estació de VDX. Això vol dir que als minuts 0, 15, 30, 45 de cada hora els busos es trobarien allà i només caldria baixar d'un vehicle per a pujar al del costat, que sortiria al cap de pocs minuts. Amb això els Valldoreixencs podrien anar com bé dius a l'escola El Pinar, Mercat Torreblanca i a la Pl de la Vila (Rbla Celler). També, al CAP Turó Can Mates, escola Arqutectura. I en una futura expansió, a Hospital General i Centre Comercial.
No entenc per què no hi ha línies de bus conjuntes Valldoreix/Sant Cugat. Perdoneu la ignorància.
Hola Marc, bona pregunta. Es podrien combinar les xarxes de VDX i de Sant Cugat, i en algun cas tindria sentit, per exemple per a millorar les connexions amb Mirasol. No obstant, la xarxa de VDX és ja molt eficient (veure la transparència num 9 de la presentació de sota). Hem considerat que el risc de modificar-la és major que els possibles beneficis. Per altra banda, volíem posar el focus on creiem que hi ha el problema, que és la xarxa de l'Ajuntament, i mantenir el projecte el més simple possible.
Salutacions, Martí.
https://www.dropbox.com/s/n08ovojl020m3x0/Presentaci%C3%B3%20desembre18.pdf?dl=0
la xarxa de VDX és eficient per moure's per valldoreix pero no per connectar valldoreix-sant cugat, contemplar que fas la gimcama bus-tren bus per arribar a per ex. el cine, no és potenciar el transport públic, ja que trigues 1h o més i la gent agafa el cotxe. O el bus de Valldoreix arriba a Sant Cugat, o el bus de Sant Cugat ha d'arribar a punts de Valldoreix i no només a l'estació.
Quant a la resta de destinacions, per a anar de VDX a FGC Sant Cugat es faria, com ara, amb FGC. Respecte a Quatre Cantons, està a 6min (450m) de Rbla Celler (servida per la L9). Es una mica al límit del que voldríem (hauras vist a la presentació que l'objectiu és estar per sota de 400m), però crec que és acceptable.
Respecte als punts de Mirasol que menciones (zona AV. Montserrat Roig i nord de la via del tren o Rambla jardi), tenim el mateix dilema entre freqüència i cobertura: si treiem un bus d'un altre lloc per a passar prop de tothom llavors la freqüència serà pitjor, al voltant de 30min. Això seria favorable per a gent que no pot caminar, però per a la resta de veïns implicaria que el bus no està allà quan el necessites, i seguirien agafant el cotxe, com ara. Les dues opcions són correctes, amb els seus avantatges i inconvenients, depenent de quin sigui l'objectiu de la xarxa. Com a associació precisament pretenem aportar aquesta 'qualitat' al debat.
Doncs potser hem de valorar parades...o posar uns carrils exclusius de bus que agilitzin el seu trajecte...o afegir una linia...o no sé...però algo cal pensar
Carregant els comentaris ...