Taula Ciutadana per a l’Emergència Climàtica de Sant Cugat
Seguim treballant per a l'Emergència Climàtica
Grup de treball "Canvi en el model de mobilitat"
Canvi en el model de mobilitat: encapçalat per l’aposta per la mobilitat activa i sostenible, la reforma el Pla de Mobilitat, l’impuls de plans de desplaçament d’empresa, i l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions, que restringeixi l’ús dels vehicles més contaminants a la ciutat.
Abans de participar en la sessió, us demanem que mireu aquesta presentació de les principals actuacions en l'àmbit de la mobilitat que s'estan fent des de l'Ajuntament de Sant Cugat:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Mercè
Per finalitzar amb els meus comentaris. Cal incrementar i fomentar l'ús de les bicicletes de càrrega per anar a compar i portar els nens/es a les escoles, cal adaptar també els estacionaments a aquesta tipologia de bicicletes. Recolzo aquesta opció ja que un dels problemes que hi ha al anar a comprar amb la bicicleta es que no pots comprar massa a no ser que tinguis cistell davant, darrera i alforjes i ni així. Les bicicletes de càrrega són una solució per anar a comprar en bici. Igualment per portar nens i nenes a les escoles, en les bicis de càrrega per infants te'n hi caben dos i és molt més segur que la cadireta. També per moure's per la ciutat amb la família, evites agafar el cotxe.
Recolzo totalment aquesta opció, per això calen carrils bici dimensionats per poder permetre-ho, i amb una bona continuïtat de recorreguts. De fet potser el mes fàcil en compte de fer carrils bici seria directament suprimir carrils cotxe perquè siguin exclusivament bici. Intentant en el disseny de circuits passar per llocs clau: mercats, escoles, CAP, biblioteca, pavelló municipal, equipaments culturals i centres cívics.
Si, si per això, deia que els carrils bici s'han de fer pensant en aquest tipo de bicicletes també. De fet si que el més fàcil i més econòmic per l'ajuntament i menys conflictiu seria deixar carrers exclusius per bici, és el més segur per tothom per la gent que va a peu i pels i les ciclistes. Està clar però que els carrers, en aquest cas s'haurien de tallar amb una pilona i que els veinat que hi té l'aparcament just al carrer o serveis poguessin accedir.
no cal pilona. amb una senyal i/o terra pintat hauria de ser suficient.
totalment d'acord.
totalment d'acord.
Si tothom fos civilitzat com presuposem crec que no caldria!
D'altra banda, pensant en carrers peatonalitzats compartits amb bici, que pot ser una altra opció (tipo els de zona 20) crec que si que seria necessari per la sensació de seguretat de la gent amb poca mobilitat (gent gran i gent amb dificultats per moure's) i pels nens/nenes que corren pel carrer. La sensació de seguretat la tens pq saps que si ve un cotxe, segur segur que ha reduit la velocitat abans d'entrar al carrer pq haurà hagut de frenar mentre espera que es baixi la pilona. A tot això, faltaria la opinió d'urbanistes que són els/les enteses (jo no ho sóc, no sé vosaltres!)
Carregant els comentaris ...