Taula Ciutadana per a l’Emergència Climàtica de Sant Cugat
Seguim treballant per a l'Emergència Climàtica
Grup de treball "Canvi en el model de mobilitat"
Canvi en el model de mobilitat: encapçalat per l’aposta per la mobilitat activa i sostenible, la reforma el Pla de Mobilitat, l’impuls de plans de desplaçament d’empresa, i l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions, que restringeixi l’ús dels vehicles més contaminants a la ciutat.
Abans de participar en la sessió, us demanem que mireu aquesta presentació de les principals actuacions en l'àmbit de la mobilitat que s'estan fent des de l'Ajuntament de Sant Cugat:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb laura lopez
Jo crec que el repte fonamental per millorar la mobilitat a Sant Cugat i la més eficient a curt termini seria potenciar intensament la "micro mobilitat elèctrica". Estic parlat de bicicletes, patinets, cadires, segways i tot aparell petit elèctric.
És una ciutat amb una mida ideal per fomentar aquest model. Fins ara la gent no ha anat amb bici perquè tota i que les distàncies són acceptables però hi ha molt desnivell, però amb l'ajut del motor elèctric, això canvia totalment.
Cal fer carrils bicis dins de Sant Cugat entre punts estratègics (mercat, entre estacions FGC, centres culturals, escoles) i cal connectar sant cugat als barris interns (Vullpalleres, Sant Francesc, Edén, Coll Favà) i sobretot a barris residencials, Valldoreix, Mirasol, La Floresta. Carrils Bici prou amples per acolllir tota la mobilitat elèctrica i prou segurs (pilones/mitjanes de separació cotxes), així com preveure bicibox o altres aparcament segurs de bicis i altres aparells al arribar.
Comparteixo gairebé el 100% dels aspectes, però discrepo en que hagi de ser 100% elèctrica, atesa l'alta demanada energètica que es requeriria si tothom anés en aparells elèctrics, a més de la problemàtica que representen les bateries com a residu igual que la problemàtica associada a l'extracció del material per fer les bateries. Bicicleta elèctrica si, patinet elèctric si, per aquelles persones més vulnerables, però per joves i adults fomentar més aviat la mecànica, que a més afavoreixes l'esport.
No té perquè ser 100% elèctrica, per mi mecànica perfecte, el que passa és que hem d'assumir que molta gent es plantejaun canvi arrel de l'aparició del pedalejat assistit. Depèn d'on visquis (desnivells) edat, estat físic, o càrrega que portis (nens o compra), la bici elèctrica acaba sent la millor opció. Ara estic d'acord que millora la mecanica. Però es igual, tant una com l'altra necessiten carril bici per ser utlitzades, perquè hi ha dos factors que juguen a favor de potenciar l'ús de la bici: la comoditat i la seguretat.
Carregant els comentaris ...