Taula Ciutadana per a l’Emergència Climàtica de Sant Cugat
Seguim treballant per a l'Emergència Climàtica
Grup de treball "Canvi en el model de mobilitat"
Canvi en el model de mobilitat: encapçalat per l’aposta per la mobilitat activa i sostenible, la reforma el Pla de Mobilitat, l’impuls de plans de desplaçament d’empresa, i l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions, que restringeixi l’ús dels vehicles més contaminants a la ciutat.
Abans de participar en la sessió, us demanem que mireu aquesta presentació de les principals actuacions en l'àmbit de la mobilitat que s'estan fent des de l'Ajuntament de Sant Cugat:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Participant eliminada
El paisatge residencial en bona part de Sant Cugat del Vallès, és territorialment dispers. El model de ciutat dispersa (o difusa), genera un augment de les necessitats de mobilitat, d'increment de despesa energètica, de consum d'aigua i d'energia que la fan insostenible.
Si es vol una ciutat a on, ja només per cobrir la més mínima necessitat com comprar o anar al metge, l'ús del cotxe no sigui imprescindible per una bona part de la població, cal que tendim a un altre model urbà més compacte. Això es tradueix en començar a canviar l'escenari omnipresent d'urbanitzacions d'habitatges unifamiliars per un altre paisatge urbà mixte, que permeti l'increment de la densitat neta de població: permetent els habitatges aparionats i el plurifamiliars a on actualment el planejament urbà nomès admet els unifamiliars aïllats.
http://www.bcnecologia.net/es/modelo-conceptual/modelo-de-ciudad-sostenible
https://elpais.com/sociedad/2019/10/23/actualidad/1571841310_331217.html
Crec que és super bona idea, però el mal ja està fet.. la realitat és que St. Cugat és una ciutat dispersa, en relació a la bicicleta caldria connectar tots els punts de la ciutat amb carrils bici. A més fomentar la bici de càrrega per poder-se moure, per poder anar a comprar en bici, i per poder portar els nens a l'escola en bicicleta.
Merce tiene razon, el paisage urbanistico no va a cambiar de un dia al otro. Ademas, el model urba mas compacto es viable con una otra organizacion social...
La novedad es que la bici (incluso electrica) permite aguantar el paisage actual sin sufrir de los danos generados por los vehiculos motorizados (ruido, polucion, atascos, atropellos, GEH)
Pero eso implica un cambio de actitud para respectar y organizar la circulacion ciclista
Carregant els comentaris ...