Consell de Joves 12-17
Compromesos amb Sant Cugat
Canvis a "Setena sessió Consell de Joves 12-17 per al curs 2022-23 — Accions no violentes per combatre les discriminacions I"
Títol (Català)
- -7ª Sessió Consell de Joves 12/17 — Accions no violentes per combatre les discriminacions I
- +Setena Sessió Consell de Joves 12/17 — Accions no violentes per combatre les discriminacions I
Descripció (Català)
-
-
7ª Sessió Consell de Joves 12/17 –
13/03/2023
Assistència:
Àngela (Esbart), Lucas (Escola de Música Victòria dels Àngels), Judith (Catalunya), Jaume (Ágora), Clàudia i Clàudia (Europa), Diego (La Farga), Esteve (Leonardo da Vinci).
Roser (Cooperativa Pla Estel)å
Juliana i Kajas (Unipau)
Neus Albiac i Vera Giró (Tècniques del servei de Joventut – Oh!FICINA JOVE)
Sense representació: Arnau Cadell, Avenç, Creanova, Viaró, Ágora, Angeleta Ferrer, Thau, Pla Farreras.
Ordre del dia:
1) Retorn dels pressupostos participatius
2) Moviments socials, acció col·lectiva i accions de no-violència
3) Redacció de projectes per treballar en contra de les discriminacions tretes de les conclusions del diagnòstic de coeducació.
1) Retorn dels pressupostos participatius
La Roser de Pla Estel ens felicita i ens dóna les gràcies per la feina feta fent córrer les votacions per als pressupostos participatius. Com a dades importants a destacar: han votat un 12,9% dels infants i joves de 10 a 18 anys, que és un percentatge més alt del que van assolir els pressupostos participatius per a adults! Si voleu veure el resum de tots els vots (tant online com en paper) estan a la pàgina https://decidim.santcugat.cat/processes/pressupostjove.
- Un laberint de vegetació (propostes Consell d’infants)
- Una zona de parkor (propostes Consell d’infants)
- Cistelles de bàsquet i porteries de futbol (propostes Consell de joves 12-17)
- Zones d’estada al parc per seure en grup (propostes Consell de joves 12-17)
Altres dades a destacar:
- Han votat més joves que infants! I això és en part, gràcies a vosaltres!
- Igualtat en les votacions entre noies i nois.
Si teniu més dubtes sobre els resultats en els podeu fer arribar i els traslladarem a Pla Estel perquè ens els responguin. També ens han comentat que és possible que ens interpel·lin de nou amb alguns detalls sobre els projectes.
2) Moviments socials, acció col·lectiva i accions de no-violència
La Juliana i la Kajas venen d’Unipau, una entitat santcugatenca que treballa la pedagogia per la pau. Els pilars d’Unipau són:
- Eines de no-violència
- Afectivitat / emocional / relació
- Consciència
- Escolta activa / Empatia / disponibilitat
Ens expliquen què són els moviments socials, que tenen com a objectiu lluitar per les injustícies de forma col·lectiva, i ens expliquen alguns exemples (Regularización ya, Black Lives Matter, Ni una menos, 15M, etc).
Elements característics dels moviments socials:
- No-violència
- Organització en xarxa
- Dispositius de visibilització i protesta
- Estratègies col·lectives
- Trobades educatives i assembleàries
- Creativitat
- Intel·ligència col·lectiva
Les discriminacions que es volen treballar i que van sortir del tema anterior (diagnosi de coeducació) són: racisme, masclisme, diversitat funcional, classisme, autisme, lgtbifòbia, etc.
3) Propostes per a combatre les discriminacions
Es van fer 4 propostes vinculades amb 4 de les discriminacions detectades en el diagnòstic de coeducació. Aquestes es seguiran treballant el 17 d’abril. Els que no vau poder assistir a la reunió, caldria que us apuntéssiu a un dels 4 projectes i el portéssiu una mica més desenvolupat de cara a la propera reunió:
Racisme i immigració
(Diego i Jaume)
- Què? El racisme als immigrants
- Com? Aprendre a empatitzar, no criticar / insultar, impulsar el moviment per les xarxes: posts sobre ‘menas’, entrevistes, etc.
- Per a què? Per fomentar els drets dels immigrants, donar-los visibilitat.
Feminisme i cosificació de la dona
(Lucas)
- Podríem fer un pòster o una pancarta que pugui donar un impacte per anar penjant-ho pels carrers, faroles, etc.
- Crec que seria bona idea posar una imatge per a fer adonar-se als nois que el feminisme busca la igualtat, no anar en contra de tot el que sigui masculí.
Homofòbia i lgtbifòbia
(Esteve i Clàudia)
- Vídeo curtmetratge (1-2 min)
- Teatre impactant
- Dibuixos animats
- Curt i impactant
Cossos no normatius
(Clàudia i Judith)
- Evitar comentar sobre els cossos dels demés.
- Ensenyant que tots els cossos són diferents i mereixen ser acceptats.
- Crear pàgina d’instagram on persones –joves o no- anònimament puguin participar enviant fotos del seu cos no-normatiu amb el hastag #cossosnormals.
- Poden afegir com se senten i les seves inseguretats (en el text).
- Fer un collage amb diferents parts dels cossos.
ÚLTIMA REUNIÓ DEL CURS 2022-2023!
El 17 d’abril tindrem l’última sessió ordinària sobre el tercer tema del curs: no hi falteu, ja que ens quedarà només la cloenda i hi ha molts centres que no estan sent representats.
Si us plau, confirmeu assistència!
-
+
7ª Sessió Consell de Joves 12/17 –
13/03/2023Assistència:
Àngela (Esbart), Lucas (Escola de Música Victòria dels Àngels), Judith (Catalunya), Jaume (Ágora), Clàudia i Clàudia (Europa), Diego (La Farga), Esteve (Leonardo da Vinci).
Roser (Cooperativa Pla Estel)å
Juliana i Kajas (Unipau)
Neus Albiac i Vera Giró (Tècniques del servei de Joventut – Oh!FICINA JOVE)
Sense representació: Arnau Cadell, Avenç, Creanova, Viaró, Ágora, Angeleta Ferrer, Thau, Pla Farreras.
Ordre del dia:
1) Retorn dels pressupostos participatius
2) Moviments socials, acció col·lectiva i accions de no-violència
3) Redacció de projectes per treballar en contra de les discriminacions tretes de les conclusions del diagnòstic de coeducació.
1) Retorn dels pressupostos participatius
La Roser de Pla Estel ens felicita i ens dóna les gràcies per la feina feta fent córrer les votacions per als pressupostos participatius. Com a dades importants a destacar: han votat un 12,9% dels infants i joves de 10 a 18 anys, que és un percentatge més alt del que van assolir els pressupostos participatius per a adults! Si voleu veure el resum de tots els vots (tant online com en paper) estan a la pàgina https://decidim.santcugat.cat/processes/pressupostjove.
- Un laberint de vegetació (propostes Consell d’infants)
- Una zona de parkor (propostes Consell d’infants)
- Cistelles de bàsquet i porteries de futbol (propostes Consell de joves 12-17)
- Zones d’estada al parc per seure en grup (propostes Consell de joves 12-17)
Altres dades a destacar:
- Han votat més joves que infants! I això és en part, gràcies a vosaltres!
- Igualtat en les votacions entre noies i nois.
Si teniu més dubtes sobre els resultats en els podeu fer arribar i els traslladarem a Pla Estel perquè ens els responguin. També ens han comentat que és possible que ens interpel·lin de nou amb alguns detalls sobre els projectes.
2) Moviments socials, acció col·lectiva i accions de no-violència
La Juliana i la Kajas venen d’Unipau, una entitat santcugatenca que treballa la pedagogia per la pau. Els pilars d’Unipau són:
- Eines de no-violència
- Afectivitat / emocional / relació
- Consciència
- Escolta activa / Empatia / disponibilitat
Ens expliquen què són els moviments socials, que tenen com a objectiu lluitar per les injustícies de forma col·lectiva, i ens expliquen alguns exemples (Regularización ya, Black Lives Matter, Ni una menos, 15M, etc).
Elements característics dels moviments socials:
- No-violència
- Organització en xarxa
- Dispositius de visibilització i protesta
- Estratègies col·lectives
- Trobades educatives i assembleàries
- Creativitat
- Intel·ligència col·lectiva
Les discriminacions que es volen treballar i que van sortir del tema anterior (diagnosi de coeducació) són: racisme, masclisme, diversitat funcional, classisme, autisme, lgtbifòbia, etc.
3) Propostes per a combatre les discriminacions
Es van fer 4 propostes vinculades amb 4 de les discriminacions detectades en el diagnòstic de coeducació. Aquestes es seguiran treballant el 17 d’abril. Els que no vau poder assistir a la reunió, caldria que us apuntéssiu a un dels 4 projectes i el portéssiu una mica més desenvolupat de cara a la propera reunió:
Racisme i immigració
(Diego i Jaume)
- Què? El racisme als immigrants
- Com? Aprendre a empatitzar, no criticar / insultar, impulsar el moviment per les xarxes: posts sobre ‘menas’, entrevistes, etc.
- Per a què? Per fomentar els drets dels immigrants, donar-los visibilitat.
Feminisme i cosificació de la dona
(Lucas)
- Podríem fer un pòster o una pancarta que pugui donar un impacte per anar penjant-ho pels carrers, faroles, etc.
- Crec que seria bona idea posar una imatge per a fer adonar-se als nois que el feminisme busca la igualtat, no anar en contra de tot el que sigui masculí.
Homofòbia i lgtbifòbia
(Esteve i Clàudia)
- Vídeo curtmetratge (1-2 min)
- Teatre impactant
- Dibuixos animats
- Curt i impactant
Cossos no normatius
(Clàudia i Judith)
- Evitar comentar sobre els cossos dels demés.
- Ensenyant que tots els cossos són diferents i mereixen ser acceptats.
- Crear pàgina d’instagram on persones –joves o no- anònimament puguin participar enviant fotos del seu cos no-normatiu amb el hastag #cossosnormals.
- Poden afegir com se senten i les seves inseguretats (en el text).
- Fer un collage amb diferents parts dels cossos.
ÚLTIMA REUNIÓ DEL CURS 2022-2023!
El 17 d’abril tindrem l’última sessió ordinària sobre el tercer tema del curs: no hi falteu, ja que ens quedarà només la cloenda i hi ha molts centres que no estan sent representats.
Si us plau, confirmeu assistència!