Modificació planejament vigent a l'àmbit de l'Institut-Escola de Mira-sol
Consulta pública
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Participació en ordenances, reglaments i planejament urbanístic
Consulta pública prèvia per a la realització de la transcripció i modificació puntual del planejament vigent a l'àmbit dels equipaments EQ/MS-10 i EQ/MS-12 de Mira-sol
1.- ANTECEDENTS I PROBLEMÀTICA QUE ES PRETÉN SOLUCIONAR AMB LA FIGURA DE PLANEJAMENT
La present consulta es fa per tal de copsar l’opinió i rebre els suggeriments de la ciutadania de manera prèvia a la redacció, tramitació, i al tràmit d’informació pública específic del document urbanístic.
L’Institut-Escola Catalunya de Mira-sol s’ubica en un immoble que és de titularitat municipal, a la carretera de Sant Cugat al Papiol, s/n. Tots els seus espais comuns han de ser considerats com espais d’ús compartit per part dels alumnes matriculats al centre en funció de l’organització i del projecte educatiu que es defineixi. El centre escolaritzarà alumnes d’educació infantil, primària i secundaria obligatòria.
Vistes aquestes necessitats, els paràmetres bàsics edificatoris existents es consideren insuficients per als nous requeriments funcionals d’aquest futur equipament públic.
2.- NECESSITAT I OPORTUNITAT DE LA SEVA APROVACIÓ
El Departament d’Educació té previst ampliar l’actual edifici d’educació primària del recentment creat Institut Escola Catalunya, per ubicar-hi les vuit aules grup d’educació secundària obligatòria (ESO), i les aules de desdoblament i específiques necessàries, per així incorporar tota l’educació secundària (dues línies) mantenint també les dues línies actuals d’infantil i primària.
És una millora per a la comunitat educativa del centre escolar, per a la zona de Mira-sol en particular i, per extensió, per resoldre mancances a nivell escolar del municipi.
Les virtuts pedagògiques de l’Institut-Escola, a més de resoldre un problema de places escolars, són moltes i evidents, per aconseguir una escolarització amb un projecte de centre únic i amb continuïtat per a alumnes de 3 a 16 anys.
La comunitat educativa, l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès i el Departament d’Educació, entenen que és la millor opció educativa per a aquest centre, i per això, des del Departament d’Educació s’ha iniciat la tramitació corresponent, per arribar en breu a la licitació del projecte i obra que faci possible tenir l’edifici complet durant el curs 2023-2024. Actualment el centre ja disposa dels dos primers cursos d’ESO i el curs vinent s’iniciaran els tercers cursos d’ESO, i no hi ha espais disponibles a l’edifici, per la qual cosa s’han d’habilitar espais provisionals.
Per ampliar l’edifici és necessari modificar els paràmetres d’edificabilitat i ocupació que el Pla General Metropolità preveu per al solar on s’ubica l’Institut-Escola Catalunya
3.- OBJECTIUS DE LA MODIFICACIÓ DE PLA URBANÍSTIC
Per donar resposta arquitectònica i d’espais a aquesta necessitat, es fa imprescindible l’ampliació de l’actual edifici de primària amb un edifici annex, connectat amb l’existent, situat a la testera oest, de 1.200 m2 construïts i amb una ocupació en planta baixa de 460 m2.
L’actual planejament (EQ/MS-10) fixa per aquest solar de 10.321,74 m2, un sostre edificable de 5.499,54 m2 (0,53 m2 sòl/m2 sostre) i una ocupació de 2.749,82 m2 (27%).
L’ampliació plantejada, que respon al programa funcional previst pel Departament d’Educació per a una institut-escola de 2 línies, i que ha estat consensuada a partir d’un procés participatiu amb la comunitat educativa i el mateix Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, fa necessària una major edificabilitat (passant de 0,53 a 0,57 m2 sòl/m2 sostre) i també una major ocupació (passant de 27% al 31,64% de superfície del solar).
Amb els nous paràmetres urbanístics es podran construir fins els 5.873,81 m2 necessaris actualment, amb una ocupació de 3.265,60 m2 sobre el terreny.
4.- POSSIBLES SOLUCIONS ALTERNATIVES
Altres solucions alternatives que es poden plantejar més enllà de les exposades, vista la necessitat de l’equipament i la seva situació, van referides a la possibilitat de dur a terme l’actuació urbanística amb el manteniment del sostre definit al planejament vigent, la qual cosa implicaria no poder ampliar l’Institut-Escola.
Compartir: